فراخوان بررسی کیفیت آموزش دانشکدههای دندانپزشکی در کشور
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مرکز ملّی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی با توجه به اهمیت روزافزون آموزش دندانپزشکی و به درخواست دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اولین فراخوان تماتیک (تممحور) در حوزه آموزش دندانپزشکی را منتشر کرده است که تا ۱۵ فروردینماه ۱۴۰۱ در ۹ عنوان اعلام شده است.
بر اساس این گزارش، پژوهشگران باید بدانند که بهمنظور ارائه پروپوزال باید مواردی را رعایت کنند. ازجمله اینکه مجری طرح باید یکی از اعضای هیئتعلمی دانشگاههای علوم پزشکی ترجیحاً با تخصص دندانپزشکی یا آموزش پزشکی باشد. ازآنجاکه تمام طرحها باید در قالب طرح کشوری انجام شوند، همکاران طرح که نام آنها در پروپوزال قید میشود باید از کلان مناطق آمایشی مختلف (ترجیحاً یک عضو هیئتعلمی دندانپزشکی از هر یک از ۱۰ کلان منطقه آمایشی) انتخاب شوند. در شرایطی که دو پروپوزال در داوری علمی انجام شده از امتیاز برابری برخوردار شوند، اولویت با طرحهایی خواهد بود که حوزه دندانپزشکی بهعنوان حوزه تمایز رسالت دانشگاه محل خدمت مجری اصلی طرح (مندرج در کتاب سبز دانشگاه) انتخاب شده باشد.
اولویتهای پژوهشی
۱. بررسی وضعیت معیشتی دندانپزشکان متعهد به خدمت ضریب k در کشور
۲. بررسی بار آموزشی و کیفیت آموزش دانشکدههای دندانپزشکی در کشور
۳. محاسبه هزینه تمام شده آموزش دندانپزشکی در دانشکدههای دندانپزشکی کشور
۴. بررسی میزان تمایل اعضای هیئتعلمی، دستیاران تخصصی و متخصصان دندانپزشکی به مشارکت در فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی
۵. بررسی میزان شیوع نارضایتی و بیانگیزگی در اعضای هیئتعلمی دندانپزشکی و شناسایی علل زمینهساز آن
۶. بررسی بهداشت روانی دانشجویان با افت تحصیلی در دانشکدههای دندانپزشکی کشور
۷. بررسی دیدگاه کارشناسان آموزشی در رابطه با تغییرات آموزشی در آموزش دندانپزشکی
۸. ارزیابی مهارتهای بالینی در دانشجویان ترم ۱۱ و ۱۲ در دانشکدههای دندانپزشکی کشور
۹. بررسی دیدگاه رؤسا و مدیران گروههای آموزشی دانشکدههای دندانپزشکی کشور در رابطه با روند جذب اعضای هیئتعلمی و تأثیرات آن.
گفتنی است، پژوهشگران میتوانند پروپوزالهای خود را در کمیته گرنت (پژوهانه، کمکهزینه) ویژه سامانه مدیریت پژوهش مرکز ملّی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی به آدرس https://rms.nasrme.ac.ir ثبت کنند.
انتهای پیام/۴۱۶۷/
انتهای پیام/