دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در ۲ کارگاه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بررسی شد؛

از چالش‌های فضای مجازی تا مهارت‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی

۲ کارگاه آموزشی با موضوع «ارتقای مهارت‌های ارتباطی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی – ایرانی» و «چالش‌های فضای مجازی و سواد رسانه‌ای» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.
کد خبر : 633354
کارگاه آموزشی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرکرد، کارگاه ارتقای مهارت‌های ارتباطی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی – ایرانی با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی و مرکز مشاوره امین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در این واحد دانشگاهی با هدف آگاهی بخشیدن به دانشجویان و زوجین در شرف ازدواج با مهارت‌های ارتباطی و سبک زندگی اسلامی – ایرانی، برگزار شد.


محمد قاسمی‌پیربلوطی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در این جلسه درباره اهمیت آموزش و افزایش آگاهی افراد جامعه به‌ویژه دانشجویان در افزایش آگاهی و مهارت‌های آنان در بهبود عملکرد خانواده‌ها مطالبی را عنوان کرد. (بیشتر بخوانید)


عبدالله علی‌محمدی مدرس دوره‌های آموزشی مهارت‌های ارتباطی معاونت اجتماعی دادگستری استان چهارمحال و بختیاری نیز بر لزوم خودشناسی و شناخت فرد از خود، مواردی را بیان و اصول و قواعد حاکم بر روابط اعضای خانواده تأکید کرد.


به گزارش آنا، این کارگاه آموزشی با حضور و مشارکت فعال دانشجویان به مدت یک روز برگزار و معیارهای انتخاب همسر از نظر شرکت‌کنندگان و راه‌های شناخت و دستیابی به معیارهای صحیح در انتخاب همسر مطالبی ارائه شد.


کارگاه چالش‌های فضای مجازی و سواد رسانه‌ای


کارگاه چالش‌های فضای مجازی و سواد رسانه‌ای با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی، مرکز مشاوره امین و کانون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع فرهنگی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


از چالش‌های فضای مجازی تا مهارت‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی


محمد قاسمی‌پیربلوطی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در این کارگاه بر لزوم آشنایی دانشجویان با فضای مجازی و خطرات ناشی از استفاده نامناسب از امکانات موجود در آن مطالبی را یادآور شد و بر آگاه‌سازی افراد در این باره تأکید کرد.


لزوم حفظ حریم خصوصی و شخصی افراد در فضای مجازی


رئیس پلیس فتای استان چهارمحال و بختیاری نیز به بیان چالش‌ها و مشکلاتی که افراد جامعه در فضای مجازی ممکن است با آن روبرو شوند پرداخت و عنوان کرد: بازی‌های رایانه‌ای امروزه کاربران بسیاری به‌ویژه کودکان و نوجوانان را به خود مشغول کرده که والدین هیچ نظارتی بر آنان ندارند و موجب مشکلات زیادی برای این افراد می‌شود.


مرتضی عسگری درباره کلاهبرداری‌های اینترنتی و تبلیغات کاذبی که در سایت‌های مختلف انجام می‌شود، توضیحاتی ارائه داد و بر صحت سنجی این سایت‌ها تأکید کرد.
وی درباره لینک‌هایی که توسط افراد سودجو ارسال می‌شود و سرقت‌هایی که توسط آنان از این طریق اتفاق می‌افتد، مطالبی مطرح و با تأکید بر لزوم حفظ حریم خصوصی و شخصی افراد در فضای مجازی درباره راه‌های ایمن کردن فضای مجازی و مشکلاتی که با رعایت نکردن این روش‌ها، به وجود می‌آورد، مواردی را بیان کرد.


به گزارش آنا، در پایان جلسه درباره راه‌های کمک به افراد از طریق پلیس فتا توضیحاتی ارائه شده و به سؤالات دانشجویان در این باره پاسخ داده شد.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته