دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1400 - 23:16
بهاروند:

شورای امنیت ظرفیت‌ لازم برای ایجاد تضمین در مذاکرات وین را دارد

سفیر ایران در لندن در توئیتز نوشت: طرف‌های برجام تاکنون ابتکار قابل توجهی اعم از سیاسی، حقوقی و عملی برای تضمین تداوم اجرای تعهدات این توافق مهم و استراتژیک در آینده ارائه نکرده‌اند. در حالی که حقوق بین‌الملل، نهادهای سیاسی مانند شورای امنیت ملل متحد و ایجاد مکانیسم‌های تبادلات بانکی ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد این تضمین دارند.
کد خبر : 632316
محسن بهاروند



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، «محسن بهاروند» سفیر ایران در لندن یکشنبه شب با انتشار پیامی در حساب اینستاگرامی خود نوشت: همه کشورهای عضو برجام حتی دولت فعلی آمریکا هم قبول دارند که رفتار ایالات‌متحده پس از انعقاد برجام در عدم اجرای تعهدات خود یک اقدام یک‌جانبه خودسرانه، غیرقانونی و غیر سازنده بود. همه آن‌ها هم قبول دارند که باید تضمینی وجود داشته باشد که این رفتار مجدداً تکرار نشود و همگان در آینده طبق قطعنامه ۲۲۳۱ باید متعهد به تعهدات خود باقی بمانند.


وی افزود: بااین‌حال هیچ‌یک از آن‌ها تاکنون ابتکار قابل توجهی اعم از سیاسی، حقوقی و عملی برای تضمین تداوم اجرای تعهدات این توافق مهم و استراتژیک در آینده ارائه نکرده‌اند. در حالی که حقوق بین‌الملل، نهادهای سیاسی مانند شورای امنیت ملل متحد و ایجاد مکانیسم‌های تبادلات بانکی ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد این تضمین دارند.


سفیر ایران با بیان اینکه «کافی بود قضیه برعکس باشد و قرار بود طرف مقابل آن‌ها چنین تضمین‌هایی بدهد» افزود: آنگاه ده‌ها راهکار سیاسی و حقوقی را مطرح می‌کردند و تمام ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی بین‌المللی را در این راستا بکار می‌گرفتند.


وی خاطر نشان کرد که هیئت ایرانی دارای توانایی کارشناسی هست که بتواند این راهکارها را روی میز بگذارد و همه ما باید از هیئت کشورمان در این مذاکرات مهم حمایت کنیم.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته