دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1400 - 09:17
همایش علمی - پژوهشی مکتب حاج قاسم، دانشگاه و رسانه؛

دکتر ولایتی: حاج قاسم، زنده کننده و یادآور نام یاران علی(ع) و یکی از افراد تاریخ‌ساز اسلام و ایران است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: وجود اشخاصی مانند حاج قاسم سلیمانی که زنده کننده یاد میثم تمار، کمیل و عمار هستند، باعث شد نهضت اسلامی در منطقه پا بگیرد.
کد خبر : 631327
دکتر ولایتی

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه جهان خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل صبح امروز در همایش علمی پژوهشی «مکتب حاج قاسم، دانشگاه و رسانه» که در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز برگزار شد، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در متن بیداری اسلامی‌ای بود که حضرت امام خمینی (ره)، بیدارگر بزرگ عصر ما ایجاد کرد و با اقدامات باورنکردنی و غیرقابل وصف، یکی از افراد تاریخ‌ساز ایران بود. این شخص برخاسته از فقیرترین طبقات جامعه و درعین‌حال اصیل‌ترین آنان بود و وی را می‌توان مصداق عارف واصل و یکی از جوانمردان سرزمین ایران دانست.


شهید سلیمانی آیه‌های جهاد را در عمل پیاده کرد


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان افتخار چند سال همراهی با آن شهید در زمینه بیداری اسلامی و برگزاری اجلاس‌های مختلف، ایشان را مصداق آیه شریفه سوره سبا دانست که می‌فرماید «دو به دو و به‌تنهایی برای خدا به پا خیزید» و افزود: این شخص را می‌توان مصداق عارف واصل و یکی از جوانمردان ایران و منطقه دانست که در مکتب اهل‌بیت پرورش‌یافته است و تابع امر مولا بود. از ویژگی‌های بارز وی ازخودگذشتگی و آمادگی برای فداکاری در راه مسلمانان و اهداف اسلام است. سردار سلیمانی وقتی تأکید می‌کند «ما ملت امام حسینیم»، یعنی کاری که انجام داد در طول نهضت حسینی بود و اگر نهضت امام حسین (ع) نبود، از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.


ولایتی گفت: در عصر ما امام خمینی (ره) مشعل‌دار بیداری اسلامی شدند و فرمودند در دهان آمریکا می‌زنند، آمریکا را زیر پا می‌گذارند و این، یعنی آمریکا به‌عنوان نماد دنیای استکباری که در حال استثمار کشورهای اسلامی بود، دیگر جایی در منطقه ندارد. فریادگر بزرگ عصر ما پیروانی همچون حاج قاسم سلیمانی داشتند که وارد میدان شدند و با تلاش خود و درنهایت شهادتشان توانستند منطقه را که در جغرافیای سیاسی قلب جهان اسلام خوانده می‌شود، از شر عوامل بیگانه همچون داعش و افراطیون خارجی مسلک نجات دهند.


سلیمانی، جوانمرد عصر حاضر


وی با بیان اینکه برخی از افراطیون، خوارج عصر ما بودند، تصریح کرد: امام علی (ع) فرمودند فقط من توانستم چشم فتنه را دربیاورم و جز من کسی حریف خوارج نمی‌شد. از پیروان امیرالمؤمنین، علی (ع) در عصر ما کسانی مانند امام خمینی (ره) پرچم را در دست گرفتند و یارانی همچون حاج قاسم سلیمانی، زنده کننده و یادآور نام یاران علی (ع) همچون میثم تمار بودند. امام خمینی (ره) به‌عنوان فرزند رشید امیرالمؤمنین (ع) احیاگر دوران ما شد و اشخاصی مانند حاج قاسم سلیمانی نهضت اسلامی را در منطقه برپا کردند و آمریکایی‌ها شکست خوردند و این شکست ادامه خواهد یافت تا اسلام بار دیگر به اعتلای خود دست یابد.


ولایتی در پایان گفت: یاد و خاطره شهید سلیمانی را گرامی می‌داریم، مدیون حاج قاسم به‌عنوان یکی از جوانمردان عصر حاضر هستیم که امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله) را در منطقه و جهان اسلام یاری کردند و امیدواریم بتوانیم بخشی از حقی که ایشان بر گردن ما دارند، ادا کنیم.


انتهای پیام/۴۰۳۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته