دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1400 - 09:33

گوترش: کرونا آخرین همه‌گیری نیست/ باید برای بحران بعدی آماده شویم

دبیر کل سازمان ملل متحد با تأکید بر اینکه کرونا آخرین بیماری همه‌گیری نخواهد بود که بشریت با آن روبرو شده است گفت: باید برای بحران بعدی آماده شویم.
کد خبر : 630812
آنتونیو گوترش



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، دبیر کل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش هشدار داد که همه‌گیری ویروس کرونا آخرین مورد از نوع خود نیست و مردم باید برای جلوگیری از چنین بحران‌هایی در آینده اقداماتی را انجام دهند.


وی در یادداشتی توئیتری نوشت: «کرونا آخرین بیماری همه‌گیری نخواهد بود که بشریت با آن روبرو شد. همان‌طور که به این بحران بهداشتی پاسخ می‌دهیم، باید برای بحران بعدی آماده شویم. در روز جهانی آمادگی همه‌گیری، بیایید به این موضوع تمرکز، توجه و سرمایه‌گذاری که شایسته آن است داشته باشیم.»


اولین «روز جهانی آمادگی برای همه‌گیری» در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۲۰، پس از توافق سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت (WHO) در مورد لزوم و اهمیت آمادگی و پیشگیری از بیماری‌های همه‌گیر، تعیین شد.


اوایل این ماه، ولادیسلاو ژمچوگوف، ایمونولوژیست و متخصص عفونت‌های خطرناک، به اسپوتنیک گفته بود همه‌گیری ویروس کرونا در جمعیت انسانی در حال پایان بوده و این ویروس به دنبال میزبان در حیوانات است. ژمچوگوف تأکید کرد که زمان مشخص پایان همه‌گیری به میزان واکسیناسیون بستگی دارد.


این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت نسبت به احتکار واکسن کرونا هشدار داده و گفته است که این امر می‌تواند به‌کندی بهبود اقتصاد جهانی و طولانی شدن همه‌گیری منجر شود.


از زمان ظهور کووید-۱۹ برای اولین بار در ووهان چین در نوامبر ۲۰۱۹، نزدیک به ۲۸۰ میلیون مورد در سراسر جهان به کرونا مبتلا شدند و مجموع تلفات به بیش از پنج میلیون نفر رسیده است.


انتهای پیام/۴۱۰۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته