دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری: به بازار کار در پساتحریم خوشبین هستیم

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری درباره شرایط بازار کار پس از رفع تحریم‌ها گفت: نمی‌توان در این فرصت کوتاه پس از لغو تحریم‌ها انتظار داشت تا دود از دودکش کارخانه‌ها بیرون بیاید و همه واحدهای تولیدی سریعا فعال شوند.
کد خبر : 63071

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه به بازار کار در دوره لغو تحریم‌ها خوشبین هستیم، افزود: همان طور که علی ربیعی وزیر کار نیز تاکید کردند امیدواریم تغییرات مثبتی در بازار کار ایجاد شود اما نباید در مدت کوتاه انتظارات زیادی داشته باشیم.


وی تصریح کرد: هنوز تغییرات ملموسی برای کارگر و کارفرما در بازار کار اتفاق نیافتاده است اما امیدواریم حداقل تا ماه آینده و حداکثر پیش از شروع سال جدید اتفاقات مثبتی در این بازار رخ دهد. کما اینکه رفت‌وآمدهای بین‌المللی از جمله سفر رئیس‌جمهوری چین به ایران نیز موید این موضوع است.


ابوی با اشاره بر سخت بودن زندگی کارگران تاکید کرد: ایران از جمله کشورهایی است که کارگران آن پایین‌ترین سطح دستمزد را دارند و حتی درآمد حاصل کفاف هزینه‌های معیشتی و سبد خانوار را نمی‌دهد.


دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری اضافه کرد: در اغلب کشورها کارگران بخشی از دستمزد خود را نیز پس‌انداز می‌کنند اما در کشور ما برای تامین حداقل‌های معیشتی باید عموما در دو شیفت کاری فعالیت کنند و به همین علت نیز چند شغله بودن میان جامعه کارگری برای گذران زندگی کاملا رواج دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته