دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1400 - 09:30
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران در گفت‌وگو با آنا:

از ابتدای دی‌ماه هزینه نسخه‌های الکترونیک پرداخت می‌شود

مهدی رضایی گفت: سازمان بیمه سلامت از اول دی ماه صرفا به نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک هزینه پرداخت می‌کند و به عبارتی پرداخت غیرالکترونیک نخواهیم داشت.
کد خبر : 630481
نسخه الکترونیکی

مهدی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه جامعه خبرگزاری آنا درباره آخرین وضعیت نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور اظهار کرد: در حال حاضر در ۲۸ استان کشور بیش از ۹۰ درصد نسخ صادر شده برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت به صورت الکترونیکی است و تنها در ۳ استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان بین ۷۰ تا ۹۰ درصد است.


معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: در حال حاضر عمده نسخ تجویزی به صورت الکترونیک است و در مرحله لکه گیری اجرای کامل حذف نسخ کاغذی قرار داریم.


وی تاکید کرد: طبق قانون، سازمان از اول دی ماه صرفا به نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک هزینه پرداخت می‌کند و به عبارتی پرداخت غیر الکترونیک نخواهیم داشت.


رضایی در پاسخ به این سوال که وزارت ارتباطات اعلام کرده است که ۹۵ درصد زیرساخت‌ها تکمیل است و مشکل اصلی از سوی بیمه‌ها و وزارت بهداشت است، گفت: ما نیز با اظهارات وزارت ارتباطات موافقیم. در حال حاضر مشکل جدی زیرساختی نداریم اما به دلایل قطعی برق و اینترنت و موارد استثنا که البته کمتر از ۵ درصد است، باید فکری برای این موضوع شود.


انتهای پیام/۴۱۷۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته