دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت تا شهریور ۱۴۰۰

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، از استقرار کامل نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر : 550807

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،  مهدی رضایی در خصوص آخرین وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی در کشور گفت: هم اکنون نسخه الکترونیک در کلیه استان‌های کشور مستقر گردیده است . در این طرح پزشکان اقدام به نسخه نویسی الکترونیک می‌نمایند و ارائه خدمات تجویز شده در داروخانه و مراکز پاراکلینیک با ارائه یک کد رهگیری امکان پذیر است. 


وی افزود: در مواردی که پزشک اقدام به تجویز در برگه‌های دفترچه داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری در زمان ارائه خدمت و با استفاده از فرآیند ثبت نسخه کاغذی اقدام به ثبت الکترونیک نسخه می‌نماید؛ در این فرایند کلیه قوانین رسیدگی در نسخه الکترونیک به صورت برخط کنترل می‌گردد و امکان محاسبه پرداخت از جیب بیمار وجود خواهد داشت.


معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: بررسی مراکز فعال در طرح نسخه الکترونیک براساس آمار مراکز طرف قراداد دارای صورتحساب الکترونیک در آبان ماه و نیز مراکز جدید با ثبت حداقل یک نسخه الکترونیک در آذرماه نشان می‌دهد، بیش از ۸۰ درصد مطب‌ها، داروخانه‌ها ، تصویربرداری ها و آزمایشگاهها در بخش غیر از دولتی دانشگاهی ( خصوصی ، خیریه و عمومی غیردولتی مراکز فعال در طرح نسخه الکترونیک هستند . 


وی گفت: نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ استقرار پیدا می‌کند.


رضایی با اشاره به اینکه علاوه بر این سایر مراکز سرپایی اعم از درمانگاه، فیزیوتراپی، بخش سرپایی بیمارستان و در بیشتر استانها طرح نسخه الکترونیک را پیاده سازی کردند اظهار کرد: استقرار نسخه الکترونیک در بخش دولتی و حذف دفترچه های کاغذی در دستور کار قرار دارد.


انتهای پیام/4148


انتهای پیام/

برچسب ها: قرارداد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته