دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1400 - 13:12

کاربردهای پمپ کارواش صنعتی

در اکثر کارواش‌ها برای بالا بردن فشار آب از دستگاهی به نام پمپ کارواش صنعتی استفاده می‌کنند تا بتوانند به خوبی کثیفی‌ها و جرم‌های روی ماشین‌ها را مورد شستشو قرار دهند. طراحی این دستگاه به گونه‌ای است که به صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش سرعت شستشوی ماشین‌ها کمک می‌کند.
کد خبر : 630405
کارواش



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، با استفاده از این دستگاه پرکاربرد در مدت زمان بین ده تا پانزده دقیقه کار شستشو به اتمام خواهد رسید. اساس کار این دستگاه به صورتی است که با انتقال انرژی مکانیکی به آب فشار آن را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. فشار آب به اندازه‌ای زیاد می‌شود که آب بدون برخورد با بدنه و به طور مستقیم به محیط منتقل می‌شود. پمپ‌های کارواش صنعتی زیر نظر برندهای گوناگون و با بالاترین کیفیت در ظرفیت‌های مختلف تولید و وارد بازار می‌شوند. در این مقاله قصد داریم درباره انواع و کاربردهای پمپ کارواش صنعتی صحبت کنیم.



پمپ کارواش صنعتی چیست؟‌


پمپ کارواش صنعتی جزو تجهیزاتی است که با پاشیدن آب با فشار بسیار بالا، کثیفی و آلودگی‌های موجود در سطوح را به خوبی از بین می‌برد. مکانیزم این دستگاه انتقال و پخش آب با فشار بسیار قوی روی سطح مورد نظر است. میزان فشار پمپ در هر دقیقه بین 100 الی 3000 بار است. این دستگاه با نام‌های واترجت، کارواش خانگی و کارواش دستی نیز شناخته می‌شود. زمانی که آب پر فشار به سطوح پاشیده می‌شود، پیوند مولکول‌های مواد آلوده روی سطوح در زمان کوتاهی ضعیف و از روی سطح جدا می‌شود و در نهایت باعث تمیزی کامل آن می‌شود. پمپ‌ها به دو گروه پمپ سانتریفیوژ و پمپ جابه‌جایی مثبت تقسیم می‌شوند. پمپ‌های جابه‌جایی مثبت نیز شامل پمپ پیستونی، دنده‌ای، دیافراگمی و غیره هستند. یکی از معروف‌ترین انواع پمپ‌ پیستونی پمپ کارواش برتولینی تولید شده در شرکت برتولینی ایتالیا می‌باشد. پمپ کارواش برتولینی در دو نوع صنعتی و خانگی تولید می‌شود. پمپ‌های خانگی و لجن کش، پمپ چند طبقه شناور وغیره چند نمونه از پمپ‌های سانتریفیوژ محسوب می‌شوند.


پمپ کارواش صنعتی چه کاربردهایی دارد؟


1. شستشوی انواع خودرو


استفاده از پمپ‌های کارواش صنعتی برای شستشوی انواع خودرو کاربرد بسیار زیادی دارد. همان‌طور که می‌دانید شستشوی ماشین‌آلات سنگین به نیرو و زمان زیادی احتیاج دارد و پمپ کارواش صنعتی این کار را راحت کرده است. با کمک این دستگاه ماشین‌آلات سنگین و همچنین خودروهای سواری در مدل‌های مختلف در مدت زمان کوتاهی مورد شستشو قرار می‌گیرند و سطح تمام قسمت‌های آن‌ها به خوبی تمیز می‌شود. نکته‌ای که در هنگام شسشوی خودرو باید مورد توجه قرار بگیرد این است که باید نازل دستگاه را نسبت به بدنه خودرو به صورت مایل و زاویه‌دار نگه دارید تا فشار مستقیم آب باعث رنگ پریدگی بدنه خودرو نشود.


2. شستشوی سطوح مختلف شهری


این تجهیزات بسیار مفید در شهرداری‌ها نیز کاربرد بسیار زیادی دارند و از آن‌ها برای شستشوی سطوح مختلف شهر استفاده می‌کنند. همان‌طور که در بخش‌های قبل هم اشاره شد، پمپ کارواش با افزایش فشار آب با سرعت بسیار زیادی به روی سطوح پاشیده می‌شود و تمام آلودگی‌های موجود در سطح پیاده‌روها، پارکینگ‌ها، پشت بام‌ها، سطل‌های آشغال بزرگ درشهر، راهروها و نماهای سنگی، آجری، شیشه‌ای، دیوارها را از بین می‌برد. برای پاک کردن دیوارهای شهر بعد از تبلیغات انتخابانی از وارترجت‌های صنعتی استفاده می‌کنند.


کاربردهای پمپ کارواش صنعتی


3. شستشوی منزل


ایرانی‌ها نیز مثل تمام مردم دنیا برای نظافت منازل خود اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و طبق یک سنت قدیمی و دیرینه نزدیک به عید نوروز خانه تکانی می‌کنند و تمام قسمت‌های منزل خود را از هر نوع کثیفی و آلودگی پاک می‌کنند. برای شستن حیاط، دیوارها، پارکینگ و استخر، فشار آب شهری کافی نیست. بنابراین از دستگاه پمپ کارواش صنعتی استفاده می‌شود تا هم در مصرف آب صرفه‌جویی شود و هم در مدت زمان کوتاهی تمام سطوح منزل پاک شود. این دستگاه در پروژه‌های صنعتی مختلف مانند صنعت سرامیک و لوله‌سازی، صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، صنعت نفت و گاز نیز برای رسوب‌زدایی و پاک کردن چربی‌ها کاربرد دارد.


تفاوت پمپ کارواش صنعتی و خانگی در چیست؟


کارواش صنعتی و خانگی از لحاظ اجزاء سازنده با هم تفاوت‌هایی دارند. اولین تفاوت در کاربری و موتور است. پمپ کارواش خانگی یک دستگاه موقت است و به صورت دائمی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ اما پمپ کارواش صنعتی به طور مداوم کار می‌کند. موتور نوع خانگی تنظیم فشار را با توجه به میزان آب خروجی انجام می‌دهد اما موتور نوع صنعتی القایی است و برای مدت زمان طولانی طراحی گردیده است. تفاوت دوم بین این دو دستگاه در جنس سرسیلندر است. در انواع خانگی جنس سرسیلندر آلومینیومی است و در انواع صنعتی سرسیلندر با آلیاژ برنج ساخته‌ شده است و استهلاک کمتری دارد. تفاوت در جنس متریال بدنه به عنوان تفاوت سوم معرفی می‌شود. بدنه کارواش‌های صنعتی از جنس فلزات سبک و جنس بدنه کارواش خانگی از پلاستیک است. جنس شلنگ کارواش صنعتی و خانگی نیز تفاوت دارند. شلنگ کارواش صنعتی باید مقاومت بالاتری داشته باشد؛ زیرا آب را با فشار شدیدی خارج می‌کند. بنابراین آن را با فولاد می‌سازند تا مقاومت لازم را داشته باشد. اما جنس شلنگ کارواش خانگی از فلزات ضد زنگ یا پلاستیک فشرده است. آخرین تفاوتی که برای کارواش صنعتی و خانگی بیان می‌کنیم این است که در نوع صنعتی یک تنظیم کننده فشار بر سر نازل قرار دارد تا بتوان فشار آب خروجی را با استفاده از آن تنظیم کرد. این در حالیست که چنین قابلیتی برای کارواش‌های خانگی وجود ندارد.


کاربردهای پمپ کارواش صنعتی


خرید پمپ کارواش صنعتی از فروشگاه اینترنتی ایران پمپ


اگر قصد دارید پمپ کارواش صنعتی خریداری کنید، حتما باید به خوبی با تمام اجزای آن آشنا شوید و قبل از خرید این محصول به چند نکته مهم توجه داشته باشید. مهم‌ترین بخش این دستگاه موتور آن است. هر چه اندازه موتور بزرگتر باشد، قدرت پمپ نیز افزایش خواهد یافت. بخش مهم دیگر این دستگاه پمپ است‌. کیفیت پمپ در انواع صنعتی نسبت به انواع خانگی بیشتر است. در هنگام خرید به شلنگ کارواش و نازل نیز توجه داشته باشید. بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید پمپ‌های کارواش صنعتی فروشگاه ایران پمپ با آدرس اینترنتی https://IRAN-PUMP.COM است که محصولات و خدمات خود را با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت به مشتری‌ها ارائه می‌دهد. با مراجعه به این سایت می‌توانید با محصولات و خدمات ایران پمپ آشنا شوید.


انتهای پیام/ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته