دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مشاور فنی تیم ملی امید: مستحق صعود به المپیک بودیم/ ژاپنی‌ها باور کرده بودند به ایران می‌بازند

مجتبی تقوی‌ گفت: بهتر است بی انصاف نباشیم. ما برتر از ژاپن بودیم و این ژاپنی‌ها بودند که باور کرده بودند به ما می‌بازند اما غفلت در یک توپ ارسالی سرنوشت بازی را عوض کرد.
کد خبر : 62972

مشاور فنی تیم ملی امید در تشریح دلایل حذف تیم فوتبال امید از رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیرو به خبرنگار ورزشی آنا، اظهار داشت: «همه ما می‌دانیم که فاصله تیم امید ژاپن با تیم‌ ما در بازی دیشب سه گل نبود. ما بازی‌ای را باختیم که باید در 90 دقیقه برنده از زمین خارج می‌شدیم اما سرنوشت بازی به رغم تلاش بچه‌ها به وقت‌های اضافی کشید. آن هم در شرایطی که به اعتقاد تمامی کارشناسان عدم دقت مهاجمانمان در زدن ضربات آخر مانع پیروزی تیم ما شد.»


وی ادامه داد: «خیلی‌ها معتقدند که ما حساب وقت‌های تلف شده را نکرده بودیم و به همین خاطر بازی را باختیم اما موضوع کاملا برعکس است. ما که با آنالیز دقیق ژاپنی‌ها عملا تیم برتر بازی در 90 دقیقه بودیم. حساب این را هم کرده بودیم که امکان دارد بازی به وقت‌های نلف شده بکشد. اتفاقا ما برنامه ویژه‌ای برای 30 دقیقه اضافه بازی داشتیم.»


کارشناس فوتبال ایران خاطرنشان کرد: «چیزی که باعث باخت ما به ژاپن شد اشتباه مدافعان در یارگیری بود. البته دروازه‌بان هم می‌توانست بیرون بیاید و توپ ارسالی را قطع کند تا به مهاجم ژاپن نرسد. شادی بعد از گل ژاپنی‌ها نشان می داد که آنها امیدشان به زدن گل را تا حدود زیادی از دست داده بودند. بعد از این گل بچه‌ها باز هم تلاش کردند و حتی یکی دو موقعیت خیلی خوب را از دست دادند. در آغاز وقت دوم وقت‌های اضافی هم ژاپن گل دوم را روی یک ضربه فوق‌العاده زد که بعد از این گل عملا بچه‌ها امیدشان را از دست دادند. گل سوم هم که در زمانی به ثمر رسید که بازیکنان تیم اصلا امیدی به صعود نداشتند.»


تقوی در مورد اینکه این نظریه وجود دارد که بازیکنان تیم امید این باور را نداشتند که می‌توانند ژاپن را حذف کنند و همین موضوع باعث شد فرصت‌های خوبی که به دست آوردند، هدر بررود گفت: «ما در بازی دیشب تیر دروازه ژاپن را به لرزه درآوردیم. تیمی که چنین موقعیتی را ایجاد می‌کند قطعا توانایی رسیدن به گل را هم دارد. بهتر است بی انصاف نباشیم. ما برتر از ژاپن بودیم و این ژاپنی‌ها بودند که باور کرده بودند به ما می‌بازند. امیدهای فوتبال ایران همه تلاش خود را کردند تا پیروز از زمین خارج شوند و در زدن ضربات آخر هم به دنبال رسیدن به گل بودند اما بدشانسی ما گل زدن آنها بود.»


مشاور فنی تیم امید یادآور شد: «اینکه تیم ما بعد از گل اول، گل‌های بعدی را راحت‌تر خورد را باید به حساب جوانی بچه‌ها گذاشت. وقت کم بود و ناخواسته احساسات روی عملکرد بازیکنان تاثیر گذاشت. آنها به این خاطر باختند که فرصت‌های‌شان گل نشد. ژاپن برتری نسبت به ما نداشت. اگر گل اول را نمی‌خوردیم شرایط عوض می‌شد چرا که می‌توانستیم ژاپن را حذف کنیم. ما به رغم نداشتن سه لژیونر برجسته‌ای که داشتیم بازی‌های بسیار خوبی ارائه کردیم و مستحق صعود به المپیک بودیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته