دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1400 - 11:27

فرودگاه بین‌المللی صنعا تعطیل شد

انصار الله یمن اعلام کرد فرودگاه صنعا بر اثر بمباران مستقیم ائتلاف سعودی تعطیل‌شده و قادر به ارائه خدمات نیست.
کد خبر : 629594
فرودگاه صنعا



به گزارش گروه جهان میدل ایست نیوز، گروه انصار الله یمن اعلام کرد که در پی حملات هوایی ائتلاف عربی فرودگاه بین‌المللی صنعا از خدمت افتاده است.


«رائد جبل»، سرپرست سازمان هواپیمایی مسافربری در تشکیلات حکومتی انصار الله، گفت که جنگنده‌های ائتلاف فرودگاه بین‌المللی صنعا را هدف بمباران مستقیم قرار داده‌اند که باعث از کار افتادن فرودگاه شده است.


او گفت که هدف از این حمله سنگ‌اندازی در مسیر ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به ملت یمن و جلوگیری از سفرهای مقامات سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی فعال در صنعا بوده است.


جبل از سازمان ملل خواهد که برای توقف فوری حملات سازماندهی‌شده به فرودگاه وارد عمل شود.


روز دوشنبه، ائتلاف عربی برای جنگ در یمن اعلام کرد که ۶ موضع در اطراف فرودگاه یمن را که برای مدیریت پرواز پهپادهای انتحاری از آن‌ها استفاده می‌شود در کنار محل سکونت نیروهای آموزشی و دو زاغه پهپادهای انتحاری را هدف قرار داده است.


این ائتلاف تأکید کرد که بمباران این اهداف تأثیری بر روند حرکت پروازهای مسافربری از فرودگاه صنعا نمی‌گذارد.


از سال ۲۰۱۶ ائتلاف عربی تردد هواپیما در فرودگاه صنعا را جز برای پروازهای حامل کمک‌های انسانی سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی ممنوع کرده است.


روز یکشنبه ائتلاف عربی انصار الله را متهم کرد که برای به پرواز درآوردن پهپاد به سمت عربستان از فرودگاه بین‌المللی صنعا استفاده می‌کند.


انصارالله همواره این اتهام را رد کرده‌ است.


در هفته‌های اخیر حملات انصار الله به خاک عربستان با پهپادهای انتحاری و موشک‌های بالستیک شدت گرفته است. هم‌زمان ائتلاف بین‌المللی نیز حملات به مواضعی را که مربوط به تأسیسات نظامی انصار الله می‌داند به‌خصوص در صنعا تشدید کرده است.


یمن از حدود ۷ سال پیش شاهد حمله نیروهای ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان به این کشور است که یکی از سخت‌ترین فجایع انسانی در جهان را در پی داشته است.


انتهای پیام/۴۱۰۶/




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب