دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شکورزاده در گفت‌وگو با آنا:

انتظار زیادی از کادر فنی استقلال نیست/ اولویت مجیدی گل نخوردن است

پیشکسوت تیم استقلال گفت: در این مقطع از فصل نمی‌توان انتظار زیادی از کادر فنی استقلال داشت چون آموزش مسائل فوتبال به بازیکنان زمان‌بر است.
کد خبر : 629345
فرهاد مجیدی بیژن طاهری کادر فنی استقلال



محمدرضا شکورزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، در مورد برتری استقلال مقابل نود ارومیه در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی که در ضربات پنالتی به دست آمد، اظهار کرد: تمامی تیم‌هایی که از لیگ‌های دسته‌های پایین‌تر برابر استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند به دنبال آن هستند تا با بازی‌هایی فراتر از حد انتظار موفق به حذف پر طرفدارترین تیم‌های ایران شوند. روز گذشته هم نود ارومیه با چنین هدفی به زمین آمده بود و مطابق انتظار این تیم، فرهاد مجیدی از چند مهره اصلی خود استفاده نکرده بود تا این حریف دسته دومی بتواند برخلاف جریان مسابقه به گل برتری دست یابد.


وی ادامه داد: در گذشته نیز بارها پیش آمده استقلال یا پرسپولیس برای کسب پیروزی مقابل حریفان گمنام خود با مشکل مواجه شوند. فراموش نکنیم فراز و نشیب در فوتبال ایران زیاد است و حالا که چنین اتفاقی در مورد استقلال رخ داده باید گفت این تیم در بازی‌های خود در لیگ برتر تلاش می‌کند ابتدا بازنده نشود و اولویت مهم آبی‌پوشان گل نخورده است تا پس از آنکه در این زمینه موفق عمل کردند به دروازه رقبا نزدیک شوند و در صورت رسیدن به گل، با حفظ آن به پیروزی برسند. بنابراین شکل بازی این تیم در دیدارهای آسان تغییر می‌کند و این موضوع به سود حریفان می‌شود. شاگردان فرهاد مجیدی با تصور مواجهه با حریفی ساده کمتر با تفکرات دفاعی بازی می‌کنند و این موضوع به سود حریفان گمنام می‌شود. نود ارومیه با انجام یک بازی بسته و تدافعی به فکر استفاده از ضد حملات بود و اتفاقاً توانست به گل نخست دست یابد. در واقع استقلال فضا را برای عرض اندام این تیم باز کرده بود و پس از آن جبران نتیجه بسیار دشوار شد.


پیشکسوت تیم استقلال با اشاره به اینکه تیم مجیدی راه‌های برون رفت از شکست را به خوبی پیاده نمی‌کرد، یادآور شد: نمی‌توان انتظار زیادی از کادرفنی استقلال داشت چرا که آموختن مسائل متعدد فوتبالی از جمله تاکتیک‌ها یک موضوع زمان‌بر است. در کادر فنی استقلال تنها گابریله پین و فرهاد مجیدی از دانش فنی خوبی بهره می‌برند و دیگر مربیان دانش چندانی در مسائل فنی ندارند تا آن را به بازیکنان انتقال دهند. بسیاری از بازیکنان تیم هم فوتبالشان شکل گرفته و چون بازیکنان با تجربه‌ای در کنار آنها بازی نمی‌کنند در یادگیری مسائل متعدد فوتبالی سرعت ذهنی بالایی ندارند. زمانی با بهره‌مندی از تاکتیک‌های متنوع می‌توان به گل رسید و در برخی مواقع هم تکنیک انفرادی به تیم کمک می‌کند. آمادگی بدنی و روحی نیز لازمه خروج از بحران است اما این چهار موضوع به طور صحیح در استقلال اجرا نمی‌شود و در نتیجه آبی‌پوشان برابر نود ارومیه اصرار بر استفاده از دو تاکتیک داشتند که تنها یک بار نتیجه داد و در نهایت هم تیم در ضربات پنالتی جواز صعود را به دور بعدی کسب کرد.




بیشتر بخوانید:





شکورزاده با یادآوری این موضوع که انتظار زیادی نباید در این مقطع از فصل از استقلال داشت، عنوان کرد: جایگاه مربیان در فوتبال ایران تعریف شده نیست. بیژن طاهری به عنوان یکی از بازیکنان فنی فوتبال می‌تواند در کادر فنی اثربخش باشد اما به دلیل نیاز باشگاه به بهره‌مندی از یک سرپرست کاربلد و با اخلاق مسئولیت را به دوش طاهری انداختند. استقلال برای آنکه پیشرفت محسوسی کند باید از مربیان فنی بیشتری بهره ببرد اما با شرایط فعلی امکان چنین رشدی نیست و پیشرفتی که متناسب با خواسته هواداران باشد در آینده رخ می‌دهد. فقدان ثبات در کادرهای مدیریتی و فنی استقلال باعث شد این تیم دچار مشکل شود و اگر ثبات در این تیم تداوم یابد در آینده شاهد موفقیت‌های تیم خواهیم بود. فراموش نکنیم به صورت کلی روند رو به رشد فوتبال ایران سرعت کندی دارد و یکی از دلایلی که پرسپولیس توانست در پنج فصل اخیر قهرمان شود ضعف دیگر رقبا از جمله استقلال بود.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته