دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یادداشت؛

اشتباهات پفکی استقلال مقابل نود ارومیه

استقلال در مصاف با نود ارومیه راهکار برای باز کردن گره کور حریف نداشت و ۱۲۰دقیقه زور زد تا به مرحله بعدی صعود کرد.
کد خبر : 629271
آرش رضاوند استقلال نود ارومیه

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا - ابراهیم طالبی؛ اعضای تیم استقلال تهران ۱۲۰ دقیقه در مقابل نود ارومیه زجر کشیدند و البته هواداران، پیشکسوتان و علاقه‌مندان به این تیم نیز در این بازی جام حذفی به شدت اذیت شدند.


فرهاد مجیدی مربی جوانی است و با وجود آگاهی از دشواری دیدار با تیم‌هایی که در لیگ‌های دسته‌های پایین‌تر داشت اما این موضوع را به خوبی انتقال داده نشده بود و بازیکنان جدیت لازم را برای کسب برتری، پیش از باز شدن دروازه‌شان نداشتند. شکی نیست گاهی بازی در مقابل تیم‌های لیگ‌های پایین سخت است، می‌دانم برای بازیکنان تیمی از لیگ دسته دوم کشور بازی مقابل استقلال انگیزه‌ای مضاعف ایجاد می‌کند و قبول دارم روز گذشته بازیکنان نود ارومیه با ۸ تا ۹ بازیکن در جلوی دروازه خود دفاع چند لایه ساخته بودند و تا پای جان از اعتبارشان محافظت می‌کردند ولی سرمربی آینده‌دار استقلال باید بداند فوتبال کنسرتی با آهنگ‌های درخواستی نیست که قرار باشد حریف به دلخواه ما بازی کند.


در تصورات خود نباید انتظار داشت یک تیم لیگ دو که با بضاعتی ناچیز به ورزشگاه آزادی آمده بود تا در مقابل استقلال قرار گیرد و بخواهد مانع پیروزی این تیم در رقابتی نابرابر شود به هدف خود برسد اما صادقانه بپذیریم چنین اتفاقی برخلاف توقع همگان در حال رقم خوردن بود و ضربه سر آرمان رمضانی در دقیقه ۸۸ مانع تحقق آن شد. ارومیه‌ای‌ها نه تنها ۴۵ دقیقه و ۹۰ و چند دقیقه بلکه ۱۲۰ دقیقه مردانه مقابل با همه نام و اعتبارش ایستادگی کردند. آنها آمده بودند تا مانع ستارگان آبی برای رسیدن به گل شوند و به غیر از یک صحنه در دیگر موارد موفق شدند، تازه با یک گل هم از استقلال پیشی گرفتند.




بیشتر بخوانید:





لازم است مجیدی بداند آنچه به او که هدایت تیم استقلال را به عهده دارد و دستیارانش مربوط می‌شود پاسخ به این سئوال است که چرا آبی‌پوشان در آستانه حذف قرار گرفتند و در ضیافت پنالتی‌ها ضعف حریف در استفاده از ضربات این پیروزی را به اردوی آبی آورد. از دقایق آغاز بازی کاملاً واضح بود حریف با تجمع در مقابل دروازه خود، برنامه‌اش ایجاد دفاع چند لایه است. چرا استقلال همان‌طور که از ابتدای بازی بارها و بارها با ارسال توپ‌های بلند و سانترهای به اصطلاح پفکی که دفع آنها برای مدافعان آسان‌تر از استفاده مهاجمین است، از روش‌های دیگر برای گلزنی استفاده نکرد؟ چرا نه تنها تا پایان نیمه اول بلکه تا سوت پایان بازی بارها و بارها مبادرت به ارسال‌های پفکی کردند و اصرار به گلزنی از راهی داشتند که از طریق آن جوابی به دست نیامد؟


فرهاد مجیدی باید بداند علم فوتبال برای غلبه بر تیم‌هایی که چون حریف دیروز استقلال با دفاع چند لایه و تجمع بازیکنان در جلوی دروازه خودی سعی در دفاع مطلق دارند، راهکارهای مشخصی عنوان کرده و به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:
۱)بردن توپ از کناره‌ها تا خط دروازه و سانتر تیز درون محوطه جریمه حریف. (یا کات بک)
۲) استفاده از کارهای ترکیبی سریع (بیشتر یک و دو)
۳) مبادرت به شوتزنی از اطراف محوطه جریمه.
۴)و در نهایت دواندن توپ از یک طرف محوطه جریمه تا طرف مقابل و بازگشت با پاس‌های کوتاه، دقیق و با حوصله و همزمان جابه‌جایی بازیکنان در داخل محوطه جریمه به دنبال فرصت و پاس در شکاف دیواره دفاعی به مهاجمان خود برای رسیدن به دروازه حریف.


استقلال ۱۲۰ دقیقه از دو راه نادرست به دنبال گل بود: سانترهای غلط و بلند و پا به توپ شدن؛ به زور سعی در گذشتن از دفاع چند لایه حریف. امید است سرمربی آبی‌پوشان از بازی‌های بعدی بتواند روش‌های متناوبی را به شاگردانش انتقال دهد تا آنها با گره کور مواجه نشوند.


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته