دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1400 - 09:38
مدیر حوزه علمیه آل‌البیت بندرلنگه:

حوزه و دانشگاه مانع تغییر ذائقه فرهنگی شوند

مدیر حوزه علمیه آل‌البیت بندرلنگه گفت: حوزه و دانشگاه باید با همکاری یکدیگر مانع نفوذ دشمن و تغیر ذائقه فرهنگی مردم شوند.
کد خبر : 629262
بندرلنگه



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرلنگه، آیت‌الله محمدجواد رکنی در دیدار با جمعی از استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه که به مناسبت شهادت «دکتر مفتح» و وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه مانند دو بال و تکمیل‌کننده یکدیگر هستند و باید در مسائل علمی و فرهنگی در کنار هم باشند تا بتوانند مانع نفوذ دشمن و تغییر ذائقه فرهنگی مردم شوند.




بیشتر بخوانید:


نقش مؤثر همکاری حوزه و دانشگاه در پویایی جامعه




وی بیان کرد: دشمن دنبال جنگ مستقیم نیست؛ زیرا هزینه زیاد دارد و درصد موفقیتش بسیار کم و چه بسا معکوس باشد؛ اما اگر از راه فرهنگی وارد شود می‌تواند باعث تغییر در رفتار و کردار مردم شود و آنان را به سوی خود بکشاند و به اهداف خود برسد پس وظیفه حوزه و دانشگاه هوشیاری و ایجاد اتحاد و مقابله با آن است.


مدیر حوزه علمیه آل‌البیت با بیان اینکه هرگز نباید دشمن را دست کم گرفت، تأکید کرد: نباید با میدان دادن به دشمن بگذاریم ما را بازیچه خود قرار دهند و همیشه باید مواظب هجمه و شبیخون فرهنگی دشمن باشیم و این باید از سیاست‌های حوزه و دانشگاه باشد.


وی افزود: تقویت فرهنگی در راستای استحکام خانواده‌ها باید از دبستان آغاز شود؛ زیرا دشمن در حال تبلیغ گسترده برای ایجاد یأس و ناامیدی و پشت کردن به حکومت و تجمل‌گرایی بوده و این حرکت بسیار خطرناک است و این دو ارگان باید دقت فراوان داشته باشند و برای این خطرات چاره‌اندیشی کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه هم در این نشست حوزه و دانشگاه را لازم و ملزوم هم دانست و گفت: حوزه و دانشگاه بعد از انقلاب توانستند با اتحاد و همدلی کارهای بسیار بزرگی را انجام دهند و خطرات زیادی را دفع کنند.


حمید باقری دهبارز گفت: شکاف میان حوزه و دانشگاه از اهداف دشمن بوده و در این زمینه هزینه‌های زیادی می‌کنند و با استفاده از فضای مجازی، ماهواره و اینترنت در حال ناامید کردن مردم هستند تا از این طریق میان مردم شکاف و تفرقه ایجاد کنند و زمینه آشوب و در نهایت فروپاشی را فراهم کنند؛ بنابراین باید دقت کرد و در زمین دشمن بازی نکرد.


رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه تأکید کرد: شهادت مفتح و امثال او صرفاً برای پایداری انقلاب و این نظام مقدس بوده که با خون هزاران شهید به ثمر نشست و حالا ما باید به درستی از آن محافظت کنیم.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب