برنامههای جدید بیمارستان امام سجاد(ع)/ از پاسخگویی به نیازها تا تحقق شعار «همه برای یک کار»
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از تبریز، آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید بیمارستان تخصصی و فوقتخصصی امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با حضور عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجانشرقی، حجتالاسلام محمدمهدی شمسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجانشرقی، جواد احمدیان هریس رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجانشرقی و محمود بهشتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی تبریز برگزار و پرویز اسدی بهعنوان رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) معرفی و از تلاشهای فرهاد احمدپور قدردانی شد.
اسدی در این مراسم گفت: استمرار مقوله کیفیت باید در گستره خدمات درمانی بیمارستان نهادینه شود.
بیشتر بخوانید:
رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) تبریز معرفی شد
وی با اشاره به موضوع اعتباربخشی و شاخههای مهم آن اعم از کیفیت و ایمنی بیان کرد: از سال ۱۳۹۶ در بیمارستان امام سجاد(ع) فعالیتهای کمّی و کیفی صورت گرفته است؛ اما براساس اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استمرار کیفیت باید در گستره چشمگیر و دائمی خدمات درمانی بیمارستان نهادینه شود.
رئیس جدید بیمارستان تخصصی و فوقتخصصی امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با ارائه تعریفی از کیفیت عنوان کرد: کیفیت یعنی پاسخگویی صحیح و بهجا به مهمانان که در اصل مشتریان هستند و این مشتریان در طبقهبندی به دو دسته مشتریان خارجی (شامل بیماران و همراهان آنان) و مشتریان داخلی (شامل پزشکان، کارکنان، کادربالینی و پشتیبانی) میشوند.
اسدی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیهالسلام که میفرماید: «اگر مسئولیتی را عهدهدار شدیم باید شب تا صبح درباره آن تأمل و صبح تا شب کمر همت را به اجرای مطلوب آن ببندیم»، افزود: کیفیت باید در رفتار مشتریان بروز و ظهور کند که این موضوع مهم وابسته به استمرار کیفیت و تأمین زیرساختهای لازم است.
باید به نیازها و انتظارات مشتریان پاسخ مناسب داده شود
وی توضیح داد: یکی از مهمترین زیرساختهای کیفیت، سرمایه عظیم نیروی انسانی بوده که جزء اجزای تشکیلدهنده زنده بیمارستان است.
رئیس جدید بیمارستان تخصصی و فوقتخصصی امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، فرآیند محوری را یگ گام مهم در مسیر اجرای اهداف عالی درمانی معرفی و تأکید کرد: اگر بخواهیم شاهد استمرار کیفیت در خدمات درمانی باشیم، باید فرآیندها را بهدرستی تعریف و اجرا کنیم.
اسدی متذکر شد: تقویت، ارتقا و بازبینی فرآیندها در طول زمان به استمرار کیفیت کمک خواهد کرد و فرآیند یک مسیر اجراست و لازمه ارتقای مطلوب آن در سیستم درمان، تقویت روحیه مشتریمداری است.
وی تبیین کرد: کارکنان اعم از پزشک، کارکنان اداری و پشتیبانی و ... باید مقابل سؤال مشتری پاسخگو بوده، گوش شنوا داشته و صدای مشتری را با گوش جان بشنوند.
رئیس جدید بیمارستان تخصصی و فوقتخصصی امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به نکات مهم برنامه مدون مدیریت خود اشاره کرد و افزود: ارتقای مستمر کیفیت در بیمارستان، سرلوحه قراردادن فرآیندگرایی فعالیتهای سازمان، سنجش و ارزیابی عملکرد براساس ارتقای کیفیت، پاسخگویی بهتر به نیازها و انتظارات مشتریان، مشارکت آحاد سازمان در ارتقای فرآیند، تحقق شعار «همه برای یک کار هستیم»، ترجیح کار تیمی به انجام وظیفه فردی و تقویت آموزش بهعنوان وسیله بهبود عملکرد استقرار از برنامههای آینده این بیمارستان است.
انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/
انتهای پیام/