دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1400 - 13:45
کلانتری:

طرح اندیشه تمدن‌ساز در دانشگاه و جامعه جاری و ساری شود

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی تأکید کرد: طرح اندیشه تمدن‌ساز مجموعه اندیشه‌های مقام معظم رهبری است که ضرورت دارد ابتدا در دانشگاه و سپس در جامعه جاری و ساری شود.
کد خبر : 628505
حسین کلانتری

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اراک، حسین کلانتری در جلسه افتتاحیه طرح اندیشه تمدن‌ساز استادان دانشگاه‌های استان مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: اگر جامعه‌ای قصد تمدن‌سازی و اندیشه‌ورزی دارد باید دنباله‌رو افراد نخبه و متخصص باشد و این هدف در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در دستور کار حال و آینده دانشگاه است.




بیشتر بخوانید:


دور دوم اجرای طرح اندیشه تمدن‌ساز در دانشگاه‌های استان مرکزی کلید خورد




رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و اراک بیان کرد: طرح اندیشه تمدن‌ساز مجموعه اندیشه‌های مقام معظم رهبری است که ضرورت دارد ابتدا در دانشگاه و سپس در جامعه جاری و ساری شود. در هر زمینه و در هر مجموعه علمی، فناوری، نوآوری و حتی در بحث‌های علمی، فقهی و فلسفی حتماً باید دنبال نقشه راه باشیم و این نقشه راه حتما باید از طرف اندیشمندان و علمایی که در این زمینه متخصص هستند، ارائه و دنبال شود.


طرح اندیشه تمدن‌ساز در دانشگاه و جامعه جاری و ساری شود


وی گفت: یک دوره از این طرح در دانشگاه آزاد اسلامی در قالب گروه‌های سه تا پنج‌ نفری با موفقیت اجرا شده و بر مبنای اندیشه‌های مقام معظم رهبری، بحث و تبادل نظر صورت گرفته است. کتاب اندیشه تمدن‌ساز اسلامی کاملاً با اصول علمی تهیه و ابتدای هر درس و هر بحث یک هدف کلی و چند هدف اجرایی دارد و در انتهای بحث یک خودآزمایی و خود ارزیابی ارائه شده است و در همه‌جا امکان آموزش این کتاب وجود دارد.


به گزارش آنا، کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» مقام معظم رهبری 28 فصل دارد، این کتاب مشتمل بر مباحث ایمان، توحید، نبوت و ولایت بوده و با اینکه در سال 53 توسط ایشان ارائه‌شده، دارای مباحثی جدید و جذاب است.


مراسم افتتاحیه دور دوم طرح اندیشه تمدن‌ساز ویژه استادان دانشگاه‌های استان مرکزی با حضور حجت‌الاسلام محمد شریفانی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام حمزه شریفی‌دوست دبیر کشوری طرح اندیشه تمدن‌ساز، حجت‌الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، مسئولان دفاتر نهاد رهبری و تعدادی از استادان و مربیان طرح از دانشگاه‌های استان در سالن امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.


انتهای پیام/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته