دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1400 - 09:31

رکورد ۸۰۰ هزار فوتی ناشی از کرونا در آمریکا ثبت شد

تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در آمریکا به ۸۰۰ هزار نفر رسید که بر اساس یک مدل پیش‌بینی دقیق، تا ماه مارس سال آینده میلادی، ۸۰ هزار نفر دیگر به این تعداد افزوده می‌شوند.
کد خبر : 628197
کرونا آمریکا.jpg



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، تعداد تلفات ناشی از کووید-۱۹ در ایالات‌متحده در روز سه‌شنبه به ۸۰۰ هزار نفر رسید، رقمی که زمانی غیرقابل‌تصور بود.


این در حالی است که ۲۰۰ هزار نفر از این جان‌باختگان پس از اینکه واکسن عملاً در بهار گذشته در دسترس قرار گرفت، جان خود را از دست دادند.


تعداد تلفات، همان‌طور که توسط دانشگاه جانز هاپکینز گردآوری‌شده است، تقریباً برابر با مجموع جمعیت آتلانتا و سنت لوئیس یا مینیاپولیس و کلیولند در کنار هم است. همچنین معادل تعداد مرگ‌ومیر سالانه آمریکایی‌ها براثر بیماری قلبی یا سکته است.


علاوه بر این، ایالات‌متحده بالاترین تلفات گزارش‌شده را در بین کشورهای دیگر دارد. آمریکا تقریباً چهار درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، اما حدود ۱۵ درصد از ۵.۳ میلیون مرگ‌ومیر شناخته‌شده ناشی از ویروس کرونا از زمان شیوع این بیماری در چین دو سال، متعلق به این کشور است.


از طرفی، اعتقاد بر این است که تعداد واقعی مرگ‌ومیر در ایالات‌متحده و در سراسر جهان به دلیل مواردی که نادیده گرفته‌شده یا پنهان‌شده‌اند، به‌طور قابل‌توجهی بیشتر است.


یک مدل پیش‌بینی دقیق از دانشگاه واشنگتن پیش‌بینی می‌کند که درمجموع بیش از ۸۸۰ هزار مرگ در ایالات‌متحده تا اول مارس ۲۰۲۲ براثر کرونا ثبت شود.


انتهای پیام/۴۱۰۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته