دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1400 - 11:25
صداقت در گفت‌وگو با آنا اعلام کرد؛

«قاسمی پیربلوطی» در فهرست یک‌درصد دانشمندان پراستناد دنیا

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس اعلام کرد که سرپرست این دانشگاه در فهرست یک‌درصد دانشمندان و پژوهشگران پراستناد دنیا قرار گرفت.
کد خبر : 627971
عبدالله قاسمی پیربلوطی



سجاد صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در شهرقدس اظهار کرد که براساس اعلام پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) عبدالله قاسمی پیربلوطی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت و عضو هیئت علمی این دانشگاه در فهرست یک‌درصد دانشمندان و پژوهشگران پراستناد دنیا قرار گرفت.




بیشتر بخوانید:


۲ عضو هیئت علمی واحد شهرقدس در فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر جهان




وی اضافه کرد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) همه‌ساله در هفته پژوهش فهرست دانشمندان و پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان در حوزه‌های مختلف موضوعی را اعلام می‌کند که قاسمی پیربلوطی و استاد پایه ۲۴ مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس موفق شد امسال در این لیست قرار گیرد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس عنوان کرد: مبنای انتخاب پژوهشـگران پراستناد یک درصد برتر جهان داده‌های موجود در پایگاه شاخص‌های اساسی یا ESI: Essential Science Indicator و پایگاه «وب آو ساینس» (Web of Science) مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس است.


صداقت یادآور شد: پایگاه «وب آو ساینس» (Web of Science) براساس حد آستانه استنادی تعیین شده در هر رشته موضوعی پس از محاسبه تعداد استنادهای محققان، پژوهشگرانی که یک درصد برتر استنادها در هرحوزه موضوعی را کسب کرده باشند با عنوان پژوهشگران یک درصد برتر در هر حوزه موضوعی معرفی می‌کند.


وی متذکر شد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) داده‌های موجود در پایگاه ESI را براساس شاخص‌های استنادی و علم‌سنجی مورد ارزیابی و پایش قرار داده و لیست نهایی را در هفته پژوهش و فناوری هر سال به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور ارسال می‌کند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در ادامه توضیح داد: چهار شاخص علم‌سنجی که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بر مبنای آنها لیست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، عبارت است از «نسبت تعداد کل استنادات به مقالات استنادکننده»، «تعداد متوسط خود استنادی به ازای هر مقاله»، «تخصص‌گرایی در متوسط سال اخیر درصد خود استنادی پژوهشگر» و «نسبت تعداد کل استنادات (بدون خود استنادی) به مقالات استنادکننده (بدون خود استنادی)».


به گزارش آنا، در دو سال گذشته (۲۰۲۰ و ۲۰۲۱) عبدالله قاسمی پیربلوطی در موضوع تخصصی «شیمی مولکولی و دارویی» و امید مرادی در موضوع تخصصی «نانوشیمی» از سوی پایگاه استنادی Scopus که توسط انتشارات الزویر و از سوی دانشگاه استنفورد (Elsevier BV, Stanford University) منتشر می‌شود به‌عنوان پژوهشگران ۲ درصد برتر جهان معرفی شدند.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
فائزه محمدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
۰
باعث افتخار هستند موفقیت روزافزونشون رو از درگاه الهی خواستاریم
هلدینگ شایسته