دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1400 - 12:04
گزارش آنا؛

موشک یا توپ فوتبال فرقی ندارند؛ هر دو به قلب عربستان اصابت می‌کنند/ وقتی سعودی‌ها در مستطیل سبز هم به یمن می‌بازند

جنگ باشد یا ورزش، فرهنگ باشد یا سیاست؛ یمنی‌ها خوب یاد گرفته‌اند چگونه از تحریم‌ها و محدودیت‌ها فرصت‌های ارزشمندی را شکار و تحریم‌ها و محدودیت‌ها را خنثی کنند.
کد خبر : 627928
یمن

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، شامگاه دوشنبه خیابان‌های صنعا، پایتخت یمن و سراسر این کشور شاهد برپایی جشن‌های گسترده‌ای به دلیل پیروزی تاریخی تیم فوتبال نوجوانان یمن و قهرمانی در مسابقات قهرمانی نوجوانان غرب آسیا بود. این پیروزی تاریخی از آن رو شیرین‌تر می‌شود که بدانیم حریف یمن، عربستان سعودی بود و نوجوانان یمنی در دیداری که رنگ و بوی سیاسی بر وجه ورزشی آن غلبه داشت، پس از تساوی در ۹۰ دقیقه و وقت‌های اضافی، پنج بر چهار رقیب خود را شکست دادند.


طبیعی است مردم یمن همان احساسی را داشتند که ایرانی‌ها بارها تجربه کرده‌اند، حس شیرین پیروزی بر آمریکا در رقابت‌های جام جهانی ۱۹۹۸ یا عربستان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی سال‌های گذشته و اینک نوجوانان یمنی همان احساس ناب را برای مردمانشان به ارمغان آوردند. از زمانی که سوت پایان بازی زده و جام قهرمانی به نوجوانان یمنی اهدا شد، صنعا و دیگر نقاط یمن شاهد برپایی کارناوال‌های بزرگ شادی و زنجیره خودروهایی بود که با برافراشتن پرچم کشورشان و سر دادن شعارهای حماسی، شادی و شعف خود را از این پیروزی بزرگ ورزشی ابراز می‌کنند. نوجوانان قرمزپوش یمنی توانستند در عرصه ورزشی با شایستگی جام قهرمانی رقابت‌های نوجوانان غرب آسیا را به‌ دست آورند و این‌گونه رنگ حیات به یمن ببخشند.





دیروز و دیشب میدان‌ها و خیابان‌های اصلی صنعا ازجمله السبعین، التحریر، باب الیمان، الزبیری، المطر و السطین مملو از مردمی بود که پیروزی تاریخی تیم ملی نوجوانانشان را جشن گرفتند و در خیابان‌ها شیرینی پخش کردند. رنگ آسمان صنعا، پایتخت و دیگر استان‌های یمن این روزها آبی نیست، به سرخ و زرد می‌زند؛ تفاوتی ندارد این سرخ‌فامی و زردی را موشک‌های یمنی ایجاد کنند که دایره آتششان عمق خاک سعودی را هدف قرار می‌دهد یا آتش‌بازی‌های مردم یمن پس از پیروزی و موفقیت تاریخی جوانانشان. هر چه باشد تیرها، موشک‌ها و ضرباتی است که یمنی‌ها بر پیکر عربستان وارد می‌کنند، گاهی در میدان نبرد و گاهی در زمین ورزش.



یک کاربر یمنی نوشت: در جنگ پابرهنه‌ها عربستان را شکست دادیم، مگر می‌شود در بازی با کفش (ورزشی) شکست بخوریم!؟



اگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، نجران، جیزان، ابها و ریاض را با موشک و پهپاد هدف قرار می‌دهند و هر بامداد خبری از موفقیت‌های رزمی دلاورمردان یمنی می‌رسد، نوجوانان یمنی نیز در عرصه ورزش دستکمی از مجاهدان میدان نداشتند و گویی هر شوت آنها که گلی به دروازه وارد می‌کرد، موشکی بود که بر خاک عربستان فرود می‌آمد. پنج گلی که در ریاض رویید، مردم یمن را عمیقاً به وجد آورد و اگر نخواهیم از ارزش کار دلاورمردان یمنی بکاهیم، باید بگوییم نوجوانان یمنی ۱۸۰ دقیقه مردم کشورشان را به‌پای صحنه‌های دلاوری خود نشاندند و با هر گلی که زدند عزم یمنی‌ها را برای مقابله و مقاومت در برابر سختی‌ها چند برابر کردند.
اشک شوق مردم یمن بابت این پیروزی تاریخی آن هم برابر عربستان، فضای مجازی این کشور را زیر و رو کرد. کاربران یمنی مرزها را درنوردیدند و جغرافیای صنعا را به عدن و مأرب و الحدیده پیوند زدند تا پیروزی را از جنوب تا شمال کشورشان تبریک بگویند.


موشک یا توپ فوتبال فرقی ندارد؛ هر به قلب عربستان اصابت می‌کنند/ وقتی سعودی‌ها در مستطیل سبز هم به یمن می‌بازند
ارگان های داخلی یمن پیروزی نوجوانان کشورشان بر عربستان را تبریک گفتند.


این پیروزی به‌اندازه‌ای برای مردم ارزشمند بود که انصارالله یمن پاداش ۵۰ دلاری برای هر بازیکن در نظر گرفت و برخی ارگان‌های داخلی ازجمله شرکت آبفای استان اب، علاوه بر انتشار پوستر برای بازیکنان جوایزی در نظر گرفت.


حلاوت پیروزی باعث شد کاربران یمنی در فضای مجازی سعودی‌ها را به سخره بگیرند. کاربری به کنایه نوشت: دیوان پادشاهی عربستان مشارکت این کشور را در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان غرب آسیا تکذیب کرد.




بیشتر بخوانید:


پهپاد جاسوسی عربستان در استان شیوه سرنگون شد


خبرهای خوشی درباره شکست ائتلاف سعودی در راه است




برخی دیگر از کاربران به طعنه تماسی فرضی میان عبدربه منصور هادی، رئیس دولت مستعفی یمن با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را به دلیل باخت سعودی‌ها بیان کردند.


موشک یا توپ فوتبال فرقی ندارد؛ هر به قلب عربستان اصابت می‌کنند/ وقتی سعودی‌ها در مستطیل سبز هم به یمن می‌بازند


کاربران یمنی شجاعت تیم فوتبال نوجوانان یمن را به دلاورمردی‌های ارتش کشورشان تشبیه کردند و نوشتند سعودی را با موشک‌هایمان به گریه می‌اندازیم ... پیروزی نوجوانان یمنی هزار میلیارد بار مبارک!


موشک یا توپ فوتبال فرقی ندارد؛ هر به قلب عربستان اصابت می‌کنند/ وقتی سعودی‌ها در مستطیل سبز هم به یمن می‌بازند


کاربر دیگری به نام محمد عبدالناصر اشاره خوبی به جنگ سال‌های اخیر مبارزان بدون سلاح یمنی در برابر ائتلاف متجاوز سعودی که با پشتوانه سلاح‌های آمریکا و اروپا می‌جنگید کرد و نوشت: در جنگ پابرهنه‌ها عربستان را شکست دادیم، مگر می‌شود در بازی با کفش (ورزشی) شکست بخوریم!؟


موشک یا توپ فوتبال فرقی ندارد؛ هر به قلب عربستان اصابت می‌کنند/ وقتی سعودی‌ها در مستطیل سبز هم به یمن می‌بازند


سعودی‌ها در بیش از هفت سال اخیر میلیاردها دلار صرف خرید تسلیحات آمریکایی کردند، ولی مداخله نظامی آنها در یمن، به‌خوبی پیش نرفت، شکست خوردند و این شکست‌ها همچنان ادامه دارد، در عرصه نظامی، سیاسی و حال در عرصه ورزش.



جنگ باشد یا ورزش، فرهنگ باشد یا سیاست؛ یمنی‌ها خوب یاد گرفته‌اند چگونه تحریم‌ها را خنثی کنند



کاربر دیگری با تبریک پیروزی بر عربستان نوشت: یمنی‌ها از المهره تا صعده پیروزی بزرگشان و شکست سعودی‌ها را در خاک خود اعلام کردند و تبریک گفتند.


موشک یا توپ فوتبال فرقی ندارد؛ هر به قلب عربستان اصابت می‌کنند/ وقتی سعودی‌ها در مستطیل سبز هم به یمن می‌بازند


دیگر کاربران یمنی با انتشار ویدئوهایی، تیراندازی شبانه مردم کشورشان را نشان دادند که آسمان صنعا و دیگر نقاط این کشور را همچون روز، روشن کرده بود.





کاربر دیگری ویدئویی را منتشر کرد که مردم یمن با خوشحالی پیراهن ورزشکاران نوجوان کشورشان را هدیه می‌دادند.





به گزارش آنا، جنگ باشد یا ورزش، فرهنگ باشد یا سیاست؛ یمنی‌ها خوب یاد گرفته‌اند چگونه از تحریم‌ها و محدودیت‌ها فرصت‌های ارزشمند شکار و تحریم‌ها و محدودیت‌ها را خنثی کنند. برای مردم این کشور میدان نبرد و زمین ورزش تفاوتی ندارد؛ ستاره بازی زمین یمنی‌ها همه آنها هستند و تک‌ستاره معنا ندارد. آن مبارز که موشک به جیزان شلیک می‌کند، همان قهرمان ملی یمنی‌هاست که در ریاض به تیم ملی عربستان گل می‌زند. هر دو نزد یمنی‌ها ارزشمند هستند، هر دو شادی‌آفرین هستند و هر دو آرمان مقاومت ملت یمن را محقق می‌کنند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته