دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بانکی‌پور در گفت‌وگو با آنا:

افزایش سهمیه پزشکی دانشگاه‌ها شرط لازم برای برقراری عدالت است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نسبت هیئت علمی به دانشجو و تعداد پزشکان در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار کم است، گفت: افزایش سهمیه دانشگاه پزشکی شرط لازم برای برقراری عدالت است.
کد خبر : 627719
امیرحسین بانکی‌پورفرد

امیرحسین بانکی پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در پاسخ به نیاز افزایش سهمیه پزشکی دانشگاه‌ها گفت: عدالت در نظام بهداشت و درمان مسئله‌ای بسیار مهم و حائز اهمیت است. تاکنون خوشبختانه پیشرفت‌های بسیار زیادی در زمینه کسب علم در کشور داشته‌ایم به‌طوری‌که از کشورهای دیگر برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند اما متأسفانه کنار این پیشرفت‌ها خلأهایی وجود دارد که در مناطق محروم شاهد کمبود امکانات هستیم که این بی‌عدالتی اصلاً با مرام انقلاب اسلامی سازگار نیست.


وی در ادامه افزود: در حال حاضر انتظار می‌رود وزیر بهداشت انقلابی عمل کند به‌طوری‌که انقلابی عمل کردن در این زمینه اقتضائات خودش را دارد. درواقع باید بگویم برای اینکه جلوی بی‌عدالتی گرفته شود، قطعاً یکی از گام‌های مؤثر افزایش سهمیه دانشگاه‌ها است اما کافی نیست. باید کمبود پزشک را برطرف کنیم ولی صرفاً برطرف شدن کمبود پزشک به بالا بردن سهمیه نیست.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: باید بهداشت و درمان به سمت برقراری عدالت برود. با هر فرمول و شاخصی حساب کنیم، نسبت هیئت‌علمی به دانشجو، نسبت تخت آموزشی به دانشجو و تعداد پزشکان در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار کم است؛ بنابراین باید سهمیه پزشکی دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند اما تنها با بالا رفتن سهمیه این مشکل حل نمی‌شود بلکه باید سیاست‌های بهداشت و درمان به نحوی باشد که موقعیت کاری و رفاهی و حقوقی پزشکان در مناطق محروم بالا رود که پزشکان ما ترغیب به فعالیت و کار در مناطق محروم شوند، ولی در حال حاضر حقوق پزشکی که در مرکز شهر کار می‌کند با پزشکی که در مناطق محروم فعالیت می‌کند تقریباً یکسان است پس درنتیجه می‌توان گفت پزشکان ما تمایلی به کار در مناطق محروم را ندارند.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته