دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1400 - 21:34
اسلامی:

باید ظرفیت‌های انرژی هسته‌ای را در اقتصاد کشور پدیدار کنیم

استفاده از پرتودهی در محصولات صنعت و کشاورزی را پیگیری می‌کنیمرئیس سازمان انرژی اتمی گفت: باید در راستای پیشبرد دانش‌بنیانی کشور، اقتصاد دانش‌بنیان و زیرساخت‌ها را گسترش دهیم و پشتیبانی‌کننده و تسهیلگر باشیم تا ظرفیت‌های انرژی هسته‌ای به کار گرفته و آثار آن در اقتصاد کشور پدیدار شود.
کد خبر : 627612
محمد اسلامی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در همایش تجلیل از صنعتگران نمونه با بیان اینکه قول می‌دهیم و متعهدیم که در سازمان انرژی اتمی کاری کنیم که رویه‌های مقرر بین‌المللی اجرایی شود، گفت: عیناً چارچوب‌های تعیین شده دنبال می‌شود.


وی افزود: خودمان را مقرر می‌دانیم در راستای پیشبرد دانش‌بنیانی کشور اقتصاد دانش‌بنیان، زیرساخت‌ها را گسترش دهیم و پشتیبانی‌کننده و تسهیلگر باشیم تا ظرفیت‌های انرژی هسته‌ای به کار گرفته و آثار آن در اقتصاد کشور پدیدار شود.


اسلامی اظهار کرد: ما در سازمان انرژی اتمی در افکار عمومی به‌صورت گسترده این‌گونه معرفی شده‌ایم که فقط مشغول فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی هستیم و تبعات و مشکلاتی که غربی‌ها و برخی کشورهای منطقه به آن دامن می‌زنند مشغولیم در حالی که در حوزه‌های پزشکی، صنعت، کشاورزی، محیط‌زیست، آب‌وخاک و حوزه‌های مختلف که در بخش صنعت مانند کاربرد پرتوها با اقدامات نوینی که در دست داریم برای صنایع قابل استفاده، مشارکت و سرمایه‌گذاری است.


رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: برای ما مهم است تا اهداف کمی و کیفی خود را مطابق اهداف آژانس انرژی اتمی تنظیم کنیم و از همه ظرفیت‌هایی که به ما پشتیبانی می‌رساند بهره‌مند شویم.


معاون رئیس‌جمهور گفت: توسعه ۱۰ هزار مگاوات برق و توسعه واحدهای جدید با استفاده از انرژی هسته‌ای را دنبال می‌کرده‌ایم که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هم آمده است.


وی خاطرنشان کرد: در نقشه جامع لجستیکی و حمل‌ونقل کشور و فعالیت‌های کشاورزی قابلیت پرتوها را که از طریق پرتودهی در نهاده‌ها و محصولات کشاورزی استفاده می‌شود بهره‌مند خواهیم شد تا محصولات کشاورزی ما برای صادرات قابل استفاده شود.


اسلامی گفت: تکمیل زنجیره ارزش در محصولات صنعت و کشاورزی با استفاده از پرتودهی را پیگیری می‌کنیم.


به گفته معاون رئیس‌جمهور، راه شکوفایی اقتصادی در تحقق این دو فرصت است: یکی اینکه به برندسازی توجه شود؛ این قدرت برند است که با قابلیت اعتمادسازی، بازارهای گوناگون را کسب می‌کند. دوم توجه به قدرت تجارت است که تولید را شکوفا می‌کند. تولید بدون تجارت نمی‌تواند رشد کند. از این طریق می‌توانیم نام برندهای ایرانی را به عنوان نامی اعتمادآفرین به بازارهای گوناگون منتقل می‌کنیم.


اسلامی گفت: توجه به این دو نکته اشتغال و تولید دائم در پی دارد. باید با این موضوع که هر صادرکننده‌ای هر محصولی صادر و نام ایرانی را تخریب کند خداحافظی کنیم.


انتهای پیام/۴۱۰۶/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب