افت بازدهی دروس عملی رشتههای علوم پایه با آموزش مجازی
شهرزاد عبدالمحمدی در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه کلاسهای بعضی رشتهها را که رکن اصلی آنها آزمایشگاه است را نمیتوان بهصورت آنلاین برگزار کرد، گفت: مباحث آزمایشگاهی رشتههای علوم پایه در آموزش مجازی افت کرد.
وی افزود: بازدهی و کیفیت آموزشی در طول این دو سال مخصوصاً مباحث آزمایشگاهی افت کرده و نمیتوانیم منکر شویم. مخصوصاً دانشجویانی که به قسمت عملی کارشان رسیده بودند، برای پایاننامههای کارشناسی ارشد و دکتری سنوات تحصیلی شامل حال بعضی از آنها شد.
عضو هیئتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق بابیان اینکه در مقاطعی به دلیل رعایت پروتکلها، دانشجویان بهصورت نوبتی وارد آزمایشگاه میشدند و ناگزیر باید بهصورت چرخشی ثبتنام میکردند، اظهار کرد: کار در آزمایشگاه شیمی توقفپذیر نیست؛ یعنی اینکه نمیتوانند امروز واکنش را بگذارند و بگویند سه روز دیگر نوبت من است و آن موقع به واکنش سر بزنند زیرا ممکن است آن واکنش کاملاً خراب شود.
وی با اشاره به اینکه بخش آموزش در فضای مجازی اینیک فرصت بود، گفت: هرچند برگزاری آموزش به این شیوه در ابتدا با مشکلاتی برای اساتید و دانشجویان همراه بود ولی به دلیل اینکه از تعطیلی آموزش بهطور کامل جلوگیری شد فرصتی بود که حتی در پساکرونا نیز میتواند برای ارائه دروس تئوری و دانشجویانی که شاغل هستند و زمان محدودی دارند، استفاده شود.
انتهای پیام/۴۱۶۷/
انتهای پیام/