دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1398 - 12:38

توجه برزیل به علوم پایه باعث مرگ علوم انسانی می‌شود

توجه بیش از اندازه برزیل به علوم پایه می‌تواند مانع از رشد رشته‌های تحصیلی علوم انسانی در این کشور شود.
کد خبر : 400028
AkankashaD-Jan2015-Graduates-Shutterstock.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، متخصصان آموزشی بر این باورند که افزایش سرمایه‌گذاری روی کسب مهارت‌هایی مانند تفکر انتقادی و حل مسئله می‌تواند ابزار مناسبی برای مبارزه در مقابل نابرابری‌های اجتماعی در برزیل باشد.


المپیاد سالانه ریاضی مدارس دولتی 15 سال است که در برزیل برگزار می‌شود، یکی از جوایز برندگان این المپیاد، برگزاری دو جلسه کلاس ریاضی پیشرفته در ماه در دانشگاهی محلی است. هزینه این کلاس‌ها توسط شورای ملی توسعه علم و فناوری برزیل پرداخت می‌شود.


در سال 2018، تعداد برگزیدگان این المپیاد به 7 هزار و 500 نفر رسید. به عبارت دیگر شورای ملی توسعه علم و فناوری سالانه هزینه هنگفتی را برای برندگان پرداخت می‌کند.


سرمایه‌گذاری‌های عظیم دولت برزیل روی علوم پایه نتایج خوبی داشته اما این اقدامات باعث نادیده‌ گرفته شدن علوم انسانی و اجتماعی در این کشور شده است.


دولت برزیل بی‌توجهی به علوم انسانی و علوم اجتماعی را با بهانه اهمیت والای علوم پایه در توسعه اقتصادی و فنی کشور توجیه می‌کند. تلاش دانشمندان برای افزودن علوم انسانی به برنامه‌های توسعه‌ای برزیل نیز اثربخش نبوده است.


گفتنی است که عدم‌توجه به رشته‌های علوم انسانی در برزیل ریشه قدیمی دارد. از سال 1946 تا 1985 جامعه‌شناسی و فلسفه از برنامه درسی مدارس حذف شد. در سال 2016 نیز وزیر آموزش‌وپرورش این کشور اعلام کرد که این دو درس به‌عنوان دروس انتخابی در برنامه درسی مدارس گنجانده شوند.


سیاست‌های فعلی برزیل به روشنی نشان می‌دهد که وزارت آموزش‌وپرورش قصدی برای سرمایه‌گذاری روی رشته‌های علوم انسانی ندارد.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته