دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1400 - 17:30
فصل دانشجو (۱۴۳)/ حاتمی:

۱۶ آذر ۱۳۳۲ یادآور خلق حماسه ماندگار استکبارستیزی و عدالت‌طلبی دانشجویان است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه گفت: شانزدهم آذر سال ۱۳۳۲ یادآور خلق حماسه ماندگار استکبارستیزی و عدالت‌طلبی دانشجویان غیور این سرزمین است.
کد خبر : 627035
محمد حاتمی سرپرست دانشگاه آزاد تربت حیدریه



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از تربت‌حیدریه، مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان و دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکزآموزش عالی شهرستان در دانشگاه آزاد تربت حیدریه برگزار شد.


سرپرست دانشگاه آزاد تربت حیدریه در این مراسم که به‌مناسبت گرامیداشت شانزدهم آذر روز دانشجو در سالن آمفی‌تأتر ساختمان آموزشی شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: شانزدهم آذر سال ۱۳۳۲ یادآور خلق حماسه ماندگار استکبارستیزی و عدالت‌طلبی دانشجویان غیور این سرزمین است.(بیشتر بخوانید)


۱۶ آذر ۱۳۳۲ یادآور خلق حماسه ماندگار استکبارستیزی و عدالت‌طلبی دانشجویان است


محمد حاتمی شانزدهم آذر را به پیشگامان عرصه بینش و دانش و صاحبان فکرهای خلاق و اندیشه‌های نو به‌ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکزآموزش عالی شهرستان و دانشجویان دانشگاه آزاد تربت حیدریه تبریک و تهنیت گفت.


وی در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد این واحد دانشگاهی مهم‌ترین فعالیت‌های اخیر دانشگاه را شامل کسب مجوز و راه‌اندازی کانون‌های متعدد فرهنگی دانشجویی و تشکل اسلامی، کسب رتبه‌های متعدد استانی و کشوری در مسابقات فرهنگی قرآن و عترت، کرسی‌های آزاداندیشی و ...، چاپ و نشر ده‌ها مقاله علمی در نشریات داخلی و ژورنال‌های بین‌المللی از سوی دانشجویان و استادان، اخذ مجوز شورای انتشارات دانشگاه از سوی استان عنوان کرد.


سرپرست دانشگاه آزاد تربت حیدریه همچنین از موافقت با راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی از سوی اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان خراسان رضوی، پیگیری در راستای اخذ مجوز مدرسه عالی مهارت بافندگی تابلو فرش و فرش، برگزاری دوره‌های متعدد مهارتی از سوی معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی، افزایش ۱۰ رشته تحصیلی مهارتی در سطح دانشگاه با توجه به تغییر رویکرد دانشگاه و راه‌اندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی و فعال شدن مرکز رشد، نوآوری و شتابدهی ایده‌های نو و فناوری‌های نوین سلامت دانشگاه و استقرار هسته‌های فناور و استقبال از ایده‌های نو و خلاقانه به‌عنوان فعالیت‌های مهم دیگر دانشگاه یاد کرد.


۱۶ آذر ۱۳۳۲ یادآور خلق حماسه ماندگار استکبارستیزی و عدالت‌طلبی دانشجویان است


نخبه‌های علمی مؤثرین عرصه سیاست هستند


نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک روز دانشجو بیان کرد: دانشگاهی که از مسائل سیاسی و از حساسیت‌های اجتماعی دور شود، قطعاً در مسائل علمی دچار افت خواهد شد و اصولاً نخبه‌های علمی مؤثرین عرصه سیاست هستند.


محسن زنگنه ادامه داد: امروز چهره‌های سیاسی چه در جناح اصلاح‌طلب، چه در جریان اصولگرا و چه در جریان انقلابی جامعه، کسانی هستند که در دوران تحصیل هم موفق بوده‌اند.


وی توضیح داد: اگر شما در بعد سیاسی و اجتماعی خودتان، جایگاه خودتان را از دست دادید، منتظر نباشید که دانشگاه در حوزه‌های علمی و پژوهشی بتواند یک نقش مؤثر و بی‌بدیل داشته باشد.


نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دانشجو به دنبال آرمان‌خواهی است، آرمانش آرمان متعالی است و به افق‌های دور فکر می‌کند.


زنگنه متذکر شد: اگر دانشجویان پشتوانه جریان انقلابی، بسیجی و عدالت‌خواهانه داشته باشند اتفاقات بزرگی می‌افتد. این عدالت را باید ما پیگیری کنیم.


در این مراسم در حکمی مهدی رهنما عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تربت حیدریه به‌عنوان سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد تربت حیدریه معرفی شد.


در ادامه مراسم از دانشجویان شرکت‌کننده در «طرح جهادی تدریس مؤمنانه»، فعالان کانون‌های فرهنگی دانشجویی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد. پخش کلیپ و اجرای نمایش از برنامه‌های دیگر این جشن بود.


انتهای پیام/۴۱۰۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته