دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1393 - 10:35

نمایش و نقد فیلم «ترانه شرقی» با حضورکارگردان و آزاده نامداری در واحد همدان

نشست نقد و بررسی فیلم «ترانه شرقی» ویژه دانشجویان با حضور کارگردان، عوامل و بازیگران فیلم به همت کانون فیلم و عکس دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد
کد خبر : 6254

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جلسه نمایش، نقد و بررسی فیلم ترانه شرقی با حضور کارگردان (احسان صدیقی)، علی وزینی (منتقد سینما)، کریم اکبری مبارکه (بازیگر)، آزاده نامداری (مجری و منتقد) در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری واحد همدان برگزارشد.


در ابتدای مراسم علی وزینی منتقد سینما ضمن تقدیر از کارگردان برای ساخت اولین فیلم خود در همدان به سختی های مراحل تولید یک فیلم سینمایی خصوصی در شهرستان با بودجه شخصی اشاره کرد و گفت: احسان صدیقی در حالی اولین فیلم بلند خود را در شهرستان ساخت که بسیاری از کارگردان های همدانی این ریسک را برای کار خود نمی پذیرند.


این منتقد جوان سینما ضمن انتقاد از قرار نگرفتن این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: جای خالی ترانه شرقی در جشنواره فیلم فجر سال گذشته احساس شد، در حالی که این فیلم با توجه به سطح کیفی خود، به راحتی می توانست در میان فیلم های پذیرفته شده در جشنواره قرار گیرد.








این فیلم در ابتدا قرار بود در تهران ساخته شود اما با سفرهای متعدد گروه تولید به همدان به این نتیجه رسیدیم که می توانیم آن را در همدان نیز بسازیم

وی حضور بازیگران چهره در شهرستان را یک ویژگی مثبت برای فیلم دانست و این اتفاق را در دیده شدن فیلم مثبت ارزیابی کرد.


احسان صدیقی کارگردان فیلم نیز در خصوص تولید فیلم ترانه شرقی در همدان گفت: این فیلم در ابتدا قرار بود در تهران ساخته شود اما با سفرهای متعدد گروه تولید به همدان به این نتیجه رسیدیم که می توانیم آن را در همدان نیز بسازیم هرچند که مخارج سنگینی را نیز به من متحمل کرد.


او در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان که جای لهجه همدانی را در فیلم خالی می دانست گفت: کمتر بازیگری پیدا می شود که بتواند با لهجه صحبت کند و اگر قرار به لهجه دار بودن بازیگر باشد باید دوره های کاملی برای بازیگر در نظر گرفته شود که در این صورت هزینه تولید نیز بیشتر خواهد شد. اگر بازیگران در فیلم همدانی صحبت می کردند امروز شما از لهجه نادرست بازیگران انتقاد می کردید.


صدیقی در خصوص عدم وجود پلان ها و سکانس های متعدد از شهر همدان در فیلم گفت: همدان به عنوان یک شهر تاریخی نتوانسته بافت قدیمی خود را حفظ کند و دیگر شما نمی توانید در همدان محله ای پیدایی کنید که بافت قدیمی خود را نگه داشته باشد.


کریم اکبری مبارکه بازیگر فیلم نیز در خصوص موضوع فیلم گفت: اگر انسان عاشق نباشد، مرده متحرکی بیش نیست پس هرچند سوژه عشق در فیلم ها تکراری شده است اما همچنان ساختن آن همانند نفس کشیدن واجب است.


" ترانه شرقی" داستان قصه احمد و رخساره، زوجی است که سال ها با هم زندگی کرده و حالا در اثر یک اتفاق رخساره دچار فراموشی شده و احمد از او پرستاری می کند، او برای تامین مخارج زندگی مجبور است با سن بالایی که دارد کار کند و این مسئله باعث مشکلات دیگری می‌شود.


گفتنی است بازیگر نقش اصلی زن در این فیلم سینمایی پروانه معصومی است و کریم اکبری مبارکه نیز در نقش اصلی مرد هنرنمایی می نماید، نازنین فراهانی، رامسین کبریتی، اصغر هندی و سارا کسایی از دیگر بازیگران این فیلم هستند داستان فیلم و همه لوکیشن‌ها در شهر تاریخی همدان قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته