دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نعمت‌زاده:‌ بخش‌خصوصی برای ورود به فضای بین‌الملل خود را توانمند کند/ با رفع تحریم‌ها وارد صحنه فعالیت شوید

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: امیدواریم با برداشته شدن موانع پیش‌روی فعالان اقتصادی بهتر بتوانیم وارد صحنه فعالیت‌ها شویم.
کد خبر : 62415

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محمدرضا نعمت‌زاده در نخستین اجلاس فعالان اقتصاد غیردولتی افزود: باید با تلاش و مساعدت بخش‌خصوصی و دولتی کار را پیش ببریم زیرا در میان فعالان اقتصادی عنوان می‌شد که ما علاوه بر تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی با تحریم‌های داخلی نیز درگیر هستیم و مطرح می‌شد که تحریم‌های داخلی مشکلات بیشتری از تحریم‌های خارجی برای آنها به وجود می‌آورد.


نعمت‌زاده با بیان اینکه امروز وظیفه دولتی‌ها این است که هر مانع را که به دست دولت ایجاد شده است، بررسی و برطرف کند، افزود: این موانع چه به صورت ساختاری در دوران جنگ تحمیلی به وجود آمده باشند و چه آنها که براثر تحریم‌های اخیر ایجاد شده‌اند، باید برطرف شوند.


وی به یادداشت شب گذشته خود برای معاونان و مدیران زیرمجموعه‌های خود اشاره کرد و گفت: ابلاغ کردم که هر معاونت یا اداره در سطح کار خود موانع تسهیل‌کننده امور مردم را بررسی کنند، موانعی را که در قالب قوانین ایجاد شده است، به سرعت فهرست کنند تا برطرف کنیم و آنها که مربوط به مجامع و سازمان‌های دیگر است تا برطرف شدن کامل پیگیری کنیم.


وی خطاب به بخش‌خصوصی عنوان کرد که باید این بخش خود را توانمند کند زیرا بخش‌خصوصی و تعاونی‌ها باید یک بازنگری در درون خود انجام دهند تا در حوزه دانش، منابع و تجارت با بهترین‌های روز دنیا به‌روز شوند.


نعمت‌زاده ادامه داد: اکنون بنگاه‌های ما باید در حد بنگاه‌های بین‌المللی باشند و 90درصد فعالیت‌های ما در سطح کشورهای پیشرفته است و برای 10 درصد دیگری که موانع وجود دارد، باید تلاش کنیم.


این وزیر دولت یازدهم با ذکر مثالی از نحوه اجرای اصل 44 تصریح کرد: آن‌قدر در تدوین آیین‌نامه و تعیین دستگاه‌هایی که مشمول خصوصی‌سازی می‌شوند تعلل کردیم تا بالاخره مقام معظم رهبری تعیین‌تکلیف کردند که چه بخش‌هایی دولتی و بقیه آزاد و به بخش خصوصی واگذار شود.


وی اظهار کرد: درباره تجارت نیز مقام‌معظم رهبری تاکید کردند که تجارت مختص بخش‌خصوصی است و قانون حد و مرزی برای این مسئله مشخص نکرده است.


وی خاطرنشان کرد: هر چه بخش‌خصوصی قوی‌تر باشد، خصولتی‌ها ضعیف‌تر می‌شوند و باید با همفکری راه را برای پیشرفت بیشتر بخش‌خصوصی هموار کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته