دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ابتکار: عزم دولت برای تغییر الگوهای گذشته و اصلاح مدیریت آب جدی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه به علت اتفاقات پیش آمده در بُعد جمعیتی و توسعه‌ای چالش‌های بسیاری در بخش آب داریم، گفت: خوشبختانه اراده مشترکی در میان دولت، وزارت نیرو و سایر نهادها برای تغییر الگوهای گذشته و اصلاح مدیریت و مصرف آب شکل گرفته است.
کد خبر : 62350

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا معصومه ابتکار در شانزدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که با میزبانی ایران در برج میلاد تهران برگزار شد، افزود: امروز روز هوای پاک در کشور اعلام شده است که تقارن برگزاری مراسم بنیاد جهانی انرژی با این نامگذاری ایران اتفاق بسیار خوشایندی است.


وی تصریح کرد: اکنون در همه نقاط جهان با مسئله و دغدغه مشترک صلح، امنیت، پایداری کره زمین و آینده زندگی و حیات مواجه هستیم که این دغدغه همگان را در سراسر نقاط دنیا به هم نزدیک می‌کند.


ابتکار ادامه داد: برای تغییر شرایط ناپایدار و بیش از توان کره زمین مانند آلودگی‌های گسترده و برداشت‌های بی‌رویه از منابع زمین باید تلاش و عزم همگانی صورت گیرد. علاوه براین جلوگیری از روند گرمایش زمین، تولید روز افزون کربن در اتمسفر و انقراض گونه‌های مختلف زیستی نیازمند اراده جدی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی است.


معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: به عنوان یکی از دریافت‌کنندگان جایزه جهانی انرژی شاهد آن بودم که این بنیاد جهانی سالانه برای حمایت از فعالان عرصه محیط زیست در تلاش است. این امر در توافق پاریس و اهداف توسعه پایدار تجلی پیدا کرد.


وی تاکید کرد: در ایران نیز با رهنمودهای رهبری برای توسعه سیاست‌های کلی نظام در بخش محیط زیست، تلاشی برای پیش‌برد اهداف محیط زیست شکل گرفته است همچنین هدفگذاری مناسبی در برنامه ششم توسعه در این زمینه وجود دارد که امیدواریم با همه این تفاسیر ایران نیز بتواند برای حفاظت از آب، هوا و خاک با سایر کشورها همراهی داشته باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته