دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1400 - 12:59
شمسی‌پور در آئین معارفه سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری:

رویکرد کنونی وزارت علوم مرجعیت تولیدات علمی کشور در سطح بین‌المللی است

مشاور وزیر علوم گفت: رویکردهای کنونی وزارت علوم مرجعیت علمی تولیدات علمی کشور در سطح بین‌المللی و ارتباط بیشتر اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها با نهادهای علمی و مرجع خارجی و ایجاد صندوق حمایت از فناوری است.
کد خبر : 622878
علی شمسی‌پور



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، آئین تکریم علی‌اصغر مولوی رئیس سابق و معارفه محمدعلی زنگنه‌اسدی سرپرست جدید دانشگاه حکیم سبزواری با حضور علی شمسی‌پور مشاور علوم وزیر و سرپرست دفتر وزارتی، امام جمعه شهرستان، نمایندگان سبزوار در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولین شهری، مسئولین و مدیران و همکاران دانشگاه برگزار شد.


علی شمسی‌پور، سرپرست حوزه وزارتی علوم در این نشست با اشاره به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در خصوص رسالت دانشگاه‌ها، افزود: یکی از اهداف اصلی دانشگاه‌ها تربیت نیروی انسانی است.


وی اضافه کرد: پس از تربیت دانشجوی مهدوی و تراز انقلاب اسلامی موضوع دوم توجه به تولید علم و فناوری است که جمهوری اسلامی در عرصه علمی پیشرفت‌های فراوانی کسب کرده است.


مشاور وزیر علوم گفت: در کنار توجه به تولید علم، نافع بودن و کاربردی بودن آن نیز اهمیت دارد که آموزش عالی در این حوزه، نگاه ویژه‌ای دارد، همچنین مرجعیت علمی، توسعه دیپلماسی علمی، احیای معاونت فناوری، تحول در علوم انسانی، راه‌اندازی صندوق حمایت از فناوری از برنامه‌های محوری و پیش‌روی وزارت علوم است.


شمسی‌پور افزود: کار شبانه‌روزی، ایفای نقش در قبال مشکلات جامعه و پیشگامی در خدمت و رفع مشکلات باید مورد توجه مدیران و مسئولان دانشگاهی قرار گیرد.


وی ادامه داد: از رویکردهای کنونی وزارت علوم مرجعیت علمی تولیدات علمی کشور در سطح بین‌المللی و ارتباط بیشتر اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها با نهادهای علمی و مرجع خارجی و ایجاد صندوق حمایت از فناوری است.


شمسی‌پور در پایان سخنان خود از تلاش‌ها و خدمات مولوی در زمان تصدی ریاست دانشگاه قدردانی و برای زنگنه اسدی در سمت سرپرست جدید دانشگاه حکیم سبزواری آرزوی موفقیت کرد.


سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری در سخنرانی خود در این مراسم گفت: خداوند قادر متعادل را سپاس می‌گویم که زمینه خدمت در یک عرصه مهم‌تر از قبل را به بنده عنایت کرد.


محمدعلی زنگنه‌اسدی افزود: امید است که بتوانیم در خدمت همکاران بزرگواری که بیش از ۳۰ سال این دانشگاه را از یک پردیس کوچک به دانشگاهی جامع و بزرگ تبدیل کرده‌اند، زمینه رشد و بالندگی و پیشرفت همه‌جانبه و هر چه بیشتر دانشگاه بزرگ و پرافتخار حکیم سبزواری را فراهم کنیم.


سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه با اشاره به اینکه این امر فراهم نمی‌شود مگر با وحدت همدلی، انسجام و خرد جمعی، تاکید کرد: دست یاری خود را به سمت همه بزرگواران جامعه دانشگاهی سبزوار و صاحب‌نظران خارج از مجموعه دانشگاه دراز می‌کنم و امیدوارم که بنده را از راهنمایی‌های خود در این مهم دریغ نکنند.


علی اصغر مولوی، رئیس پیشین دانشگاه در سخنرانی خود در این مراسم با اشاره به اینکه امروز سرآغازی جدید برای دانشگاه حکیم سبزواری است، گفت: خوشحالم که مسئولیت دانشگاه را به همکار ارجمندم می‌سپارم و آرزوی توفیق بیش از پیش برای ایشان و همراهان دارم.


وی افزود: از همه مسئولین، مدیران، اعضای محترم هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان برای همه تلاش‌ها و همراهی‌ها در این چند سال که مسئولیت ریاست دانشگاه را بر عهده داشتم، تشکر و قدردانی می‌کنم.


در پایان این مراسم حکم سرپرستی زنگنه اسدی و پیام تقدیر و تشکر وزیر علوم از مولوی قرائت شد، همچنین با اهدای هدایایی از طرف مسئولین شهری و دانشگاهی از مولوی تقدیر شد.


انتهای پیام/۱۱۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته