کتب آموزشی برای رفع نیاز مناطق محروم است نه مرفه
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، پانتهآ دُری، معاون متوسطه آموزشوپرورش شهر تهران با اشاره به اقبال خانوادهها برای هزینههای مربوط به کنکور گفت: سیاست آموزشوپرورش در سند تحول بنیادین بر مبنای چرخشهای تحولآفرین است و در واقع بهجای کتاب محوری باید به سمت بستههای یادگیری سوق داده شویم و قرار است مدرسه این زمینه را برای دانشآموزان فراهم کند.
وی ادامه داد: متأسفانه از دوره پیش از دبستان، کتابهای کمکآموزشی در بازار وجود دارد؛ در حالی که اهداف قصد شده برنامه درسی با اهداف کسب شده تفاوت چشمگیری دارد.
معاون متوسطه آموزشوپرورش شهر تهران با ابراز تأسف از کتاب محور بودن نظام آموزشی کشور خاطرنشان کرد: شرایط بهگونهای شده که همه به دنبال آن هستند که بگویند کتابهای درسی کافی نیست و باید به سمت کتابهای کمکآموزشی رفت در حالی که در بسیاری از مواقع این کتب بهطور کامل تدریس نمیشود.
دری با تأکید بر اجرای برنامه قصد شده کتب درسی در نظام آموزشی افزود: در مدارس بدون توجه به هوشهای دانشآموزان، سلایق و علاقهمندیهای آنها میخواهیم همه را وارد چند دانشگاه خاص کرده و به دکتر و مهندس تبدیل کنیم.
بیشتر بخوانید:
بهجای کتاب کمک آموزشی، روش تدریس دبیران به روز شود
توجه ویژه به ادبیات فارسی برای آموزش نسل جوان
وی همچنین خاطرنشان کرد: منابع و کتب آموزشی ارزشمند هستند که تعمیق یادگیری را فراهم کرده و از مؤلفههایی استفاده کند که دانشآموز را در ابعاد مختلف آموزشی تقویت کند و حتی برای رفع نیاز مناطق محروم مورد استفاده قرار گیرد در حالی که بیشتر استفاده از این کتب در مناطق مرفه است.
معاون متوسطه آموزشوپرورش شهر تهران با بیان اینکه عمق یادگیری و سواد با امتحان و کنکور قابل بررسی نیست اظهار کرد: سرانه مطالعه عمومی در کشور بسیار حائز اهمیت است و دانشآموز باید فرصت کافی برای خواندن کتب مختلف داشته باشد و این هنر نظام آموزشی است.
انتهای پیام/پ
انتهای پیام/