بهجای عرضه اینترنتی مرغ، هزینههای تولید را کاهش دهید
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، پرویز فروغی، دبیر کانون سراسری مرغ داران گوشتی کشور در مورد عرضه اینترنتی مرغ و تخممرغ درب منزل گفت: اینگونه راهحلهای بینتیجه تنها برای پاک کردن صورت مسئله است و در حد مسکن هم نمیتواند باشد چرا که مگر چند درصد مردم را میتوان با این سرویس پوشش داد و مردم نیز چه سودی از این روند میبرند و در کنار اینها هزینهای را به جامعه تحمیل میکند.
وی ادامه داد: بجای این نوع عرضه، باید دلایل گرانی را بررسی کرده و مشکلات بر سر راه تولید را حل کنند.
دبیر کانون سراسری مرغ داران گوشتی کشور با بیان اینکه قیمت جوجه سر به فلک کشیده و هر کس با هر قیمتی بخواهد آن را عرضه میکند خاطرنشان کرد: هزینههای تولید را باید متعادل کرد تا تولیدکننده به تولید رغبت داشته باشد؛ کمبود تولید مرغ به دلیل هزینه بالاست و این نوع عرضه دردی را درمان نمیکند.
بیشتر بخوانید:
رئیس سازمان تعاونی روستایی اعلام کرد؛ توزیع اینترنتی مرغ منجمد و تخم مرغ با قیمت مصوب
نوسانات قیمت مرغ در تهران برطرف میشود
تصمیمات تازه برای کاهش قیمت مرغ منجمد اتخاذ شد
فروغی با بیان اینکه عرضه اینترنتی مرغ را به جهت کوتاه کردن دست واسطهها طراحی کردهاند اظهار کرد: با این روش چند درصد از واسطهها را میتوان از میان برداشت؟
وی همچنین با بیان اینکه در این شرایط فشارها روی تولیدکننده است گفت: مرغ داران مرغ را با قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان به کشتارگاه میرساند و سؤال اینجاست که از کشتارگاه تا درب مغازه چه اتفاقی رخ میدهد که مرغ با قیمت ۴۰ هزار تومان به دست مردم میرسد؟ و این در حالی است که بجای حل این مسائل تنها به دنبال کارهایی هستند که نتیجهای ندارد.
فروغی در پایان اظهار کرد: تنها راهحل این موضوع ساماندهی هزینههای تولید است درحالیکه برخوردهای دوگانه و عدم نظارت موجب عدم تولید میشود؛ اصلاً مرغی نیست که بتوان آن را اینترنتی عرضه کرد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/