دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چراغپور در گفت‌وگو با آنا:

در تیم ملی باید دنبال حقایق بود/ زمان خوشحالی کردن بابت تساوی مقابل پرتغال گذشته است

کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی ایران برای سومین مرتبه متوالی به جام جهانی صعود می‌کند و بهتر است با بیان حقایق کمک کنیم تا در قطر عملکرد بهتری نسبت به ادوار قبلی ارائه کنیم.
کد خبر : 621307
علیرضا جهانبخش تیم ملی فوتبال ایران سوریه



گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در ادامه مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیدار حساسی با سوریه دارد. شاگردان دراگان اسکوچیچ در شرایطی به مصاف حریف عربی می‌روند که با ۱۳ امتیاز در صدر جدول قرار دارند و رقیب آنها با ۲ امتیاز در قعر جدول قرار دارد. اگرچه نتایج کسب شده نوید صعود زودهنگام در به جام جهانی می‌دهد اما دلواپسی‌ها در مورد اینکه احتمال صعود یوزهای ایرانی به مرحله حذفی جام جهانی با توجه به نمایش نه‌چندان دلچسب مقابل لبنان قوت گرفته است.


جلال چراغپور با بیان این نکته که بازی تیم ملی ایران مقابل لبنان از لحاظ کمیت و کیفیت قابل قبول نبود، اظهار کرد: در دیدار با حریف عربی تا پایان ۹۰ دقیقه یک بر صفر عقب بودیم و در وقت‌های اضافی به پیروزی رسیدیم. کسب برتری در فاصله دو دقیقه و ۴۵ ثانیه شیرین است اما به لحاظ کیفیت، لذت، شخصیت و ارتقای فوتبال اتفاق قابل بحثی را رقم نزدیم. اگر بخواهیم آمارمحور به نتایج تیم ملی نگاه کنیم بسیار خوب عمل کرده‌ایم و توانسته‌ایم از ۱۵ امتیاز ممکن مالک ۱۳ امتیاز شویم ولی بر اساس چه معیاری نتیجه گرفتیم. اینکه به هر شکل و حادثه‌ای به دنبال رقم زدن پیروزی باشیم از لحاظ کیفی نمره قبولی نمی‌گیرد. با پرتاب اوت دستی بلند هم می‌توان به گل رسید و نباید اجازه داد این شکل از فوتبال تبدیل به عادت شود.


وی با اشاره به گل لبنان بیان کرد: در بازی قبلی حریف دو فرصت روی دروازه ایران ایجاد کرد. اولی بر حسب اتفاق و وزش باد رخ داد که تبدیل به گل شد. دومی هم اشتباه تأثیرگذار دروازه‌بان ما که روی گل اول هم خوب عمل نکرد نصیب لبنان شد اما کاپیتان این تیم نتوانست درست استفاده کند. در این بازی اگر داور به جای ۵ دقیقه اضافه، ۳ دقیقه وقت می‌گرفت به جای پیروزی به تساوی بسنده کرده بودیم. کسب پیروزی بر حسب اتفاقات کمکی به رشد تیم ملی نمی‌کند چون به جایی می‌رسیم که اتفاقات هم نمی‌تواند منجر به ثبت پیروزی شود. روی لبه تیغ مقابل لبنانی که کیفیت این تیم در سطح لیگ ایران نیست، برنده شدیم و از نگاه برخی اتفاقی غیرمنتظره رخ داده است. بردن تیمی که در حد و اندازه سطح دوم فوتبال باشگاهی ما نیست به اتفاقی بزرگ مبدل نشود تا بتوانیم برای رفع ایرادها گام برداریم.


کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: فوتبال ملی ایران برای پیشرفت نیاز به روشنگری دارد. کسانی که سیاست فوتبال را در ایران تعیین می‌کنند با طرح مشکلات و کمک به رفع آنها عاملی برای اعتلای نماینده اول فوتبال ایران شوند. در حال حاضر در بسیاری موارد دارای فقر هستیم. در اجرای تاکتیک‌ها ضعف داریم، برای ایجاد موقعیت با مشکل مواجه هستیم، در زدن ضربه به چارچوب فاقد کیفیت لازم شده‌ایم، به صورت کلی نواقص زیادی در اجرای فوتبال روز دنیا داریم و باید برای برطرف کردن نقاط ضعف‌مان گام برداریم. صعود به جام جهانی برای سومین مرتبه متوالی نصیب تیم ملی ایران می‌شود اما در تمامی ادوار در همان دور مقدماتی حذف شدیم. این بار هم حادثه‌ای که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رقم خورد در انتظارمان است. فوتبال آسیا با صعود کره جنوبی و ژاپن به مرحله حذفی جام جهانی دچار جهش شده و ایران می‌تواند سومین تیم قاره برای رسیدن به چنین موفقیتی نام بگیرد.




بیشتر بخوانید:





چراغپور یادآور شد: در دوره قبلی هم جشن صعود زودهنگام گرفتیم و این بار هم چنین اتفاقی رقم می‌خورد اما در روسیه بر حسب اشتباه بازیکن مراکش ۳ امتیاز گرفتیم و برابر اسپانیا شکست و مقابل پرتغال به تساوی رسیدیم. شاید بهترین عملکرد بود اما بار دیگر سه بازی برگزار کردیم. بهتر است روی درک مردم از فوتبال کار کنیم تا آنها دلخوش به حداقل موفقیت‌ها نباشند و از فوتبال لذت ببرند. مادامی که شکست با اختلاف یک گل مقابل آرژانتین و اسپانیا یا تساوی برابر پرتغال را جشن بگیریم در سطح بالاتری قرار نمی‌گیریم. باید از نمایش تیم ملی لذت ببریم و حس غرور به همه مردم تزریق شود. تنها راه موفقیت تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نسبت به ادوار گذشته، بیان حقایق است. ایرادهای بزرگ را رفع کنیم تا بتوانیم فوتبال بهتری ارائه کنیم و برای گرفتن مجوز صعود از دور مقدماتی توانایی بالاتری داشته باشیم.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته