دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت و گو با آنا؛

جلال چراغپور: نتیجه ایران و کره جنوبی غیرقابل پیش بینی است/ تیم ملی از بردهای میلی متری خوشحال می شود

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: اگرتیم ملی ایران مقابل کره جنوبی به پیروزی برسد 60 درصد صعود به جام جهانی قطعی می شود، اما اگر این بازی به تساوی منجر شود شرایط در جدول کمی تغییر می کند.
کد خبر : 124832

جلال چراغپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره دیدار ایران مقابل کره جنوبی گفت: « هر بازی سختی‌های خاص خودش را دارد و ما کار راحتی مقابل کره نداریم. اعتقاد من این است که نتیجه بازی اصلاً قابل پیش‌بینی نیست با این حال ما میزبان هستیم و امیدوارم از این شرایط به بهترین شکل استفاده کنیم. این بازی بسیار پیچیده است.»


وی افزود: «در حال حاضر استادیوم آزادی به یک ابزار برای ترساندن بازیکنان کره تبدیل شده است، اما آنها چند روز جلوتر به ایران آمدند و شرایط را سنجیده‌اند. نتیجه این بازی تاثیر سرنوشت سازی در جدول دارد، چرا که اگر ایران مقابل کره جنوبی به پیروزی برسد 60 درصد صعود قطعی می شود، اما اگر این بازی به تساوی منجر شود شرایط در جدول کمی تغییر می کند و ازبکستان و ایران در یک سطح قرار می گیرند و شانس ما کمی پایین می آید. به هرحال تا بعد از بازی کره نمی توانیم در مورد شرایط جدول صحبت کنیم.»


این کارشناس فوتبال ایران در مورد وضعیت تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی اظهار کرد: «متاسفانه شرایطی که برای فوتبال ما رقم خورده است خطرناک است، چرا که ما از بردهای میلی متری هیجان زده می‌شویم و به همان هم قناعت می کنیم. این روزها کسی نمی پرسد که تیم ملی چطور بازی می کند بلکه تنها نتیجه برای همه مهم شده است که این وضعیت برای آینده فوتبال ایران خطرناک خواهد بود.»


وی تاکید کرد: «بازی ایران مقابل ازبکستان هیجان و جذابیتی نداشت و همه به دنبال نتیجه بودند. متاسفانه زمانی که کی‌روش به فوتبال ایران آمد از او نخواستند که برای فوتبال ایران چه کارهایی را باید انجام دهد، اگر فوتبال ما هم راه والیبال را در پیش می گرفت هم اکنون شرایط بهتری داشتیم.»


چراغپور در ادامه تاکید کرد: «رسانه ها حریفان فوتبال ایران را بسیار بزرگ جلو می دهند به عنوان مثال در بازی مقابل قطر جوی بدی به وجود آمد ولی در نهایت دیدیم که این تیم مقابل ما هیچ حریفی حرفی برای گفتن نداشت و در مورد ازبکستان هم شرایط به همین صورت بود. همه معتقد بودند ازبکستان حریفی سرسختی است که هم اکنون 6 امتیاز دارد، اما باید می دیدیم مقابل چه تیمی هایی این امتیازها به دست آمده است.»


وی در پایان گفت: «کره‌ای ها همیشه برای ما حریف سرسختی بوده اند و مطمئن هستم که آنها در تهران به دنبال کسب سه امتیاز هستند و نمی خواهند دست خالی به کشورشان بازگردند. کی‌روش هم باید مقابل این تیم به گونه ای ترکیب بازیکنان را بچیند که هم سرعت بازیکنان حریف را بگیرد و هم خط دفاعی این تیم را بشکنند و به گل دست برسد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته