دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1400 - 18:19
غضنفرآبادی تشریح کرد؛

رد طرح حذف الزام رئیس جمهور و وزرا برای ارائه گزارش به مجلس

عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس از اصلاح طرح الزام دستگاه‌های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان خبر داد.
کد خبر : 620152
کمیسیون آئین نامه داخلی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا از خانه ملت، موسی غضنفرآبادی عضو کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در توضیح نشست امروز کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: «طرح الزام دستگاه های اجرائی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان» اعاده شده از شورای نگهبان در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی تصویب شد. در این طرح آمده است که دستگاه‌ها مکلف به پاسخ تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان مجلس هستند و شورای نگهبان این موضوع را خلاف قانون اساسی دانست.


عضو کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، افزود: در جریان اصلاح صورت گرفته، دستگاه‌های اجرایی برای پاسخ مکلف نخواهند بود و شرایط تقریبا مانند وضعیت فعلی باقی می‌ماند.


غضنفرآبادی در ادامه یادآور شد: رسیدگی به «طرح حذف فصل پنجم (مواد۲۳۵ تا ۲۳۸) قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» دیگر دستور کار امروز کمیسیون بود. در این مواد بر ارائه گزارش رئیس جمهور و وزرا به مجلس، بررسی گزارش عملکرد آنها و در نهایت رای گیری جهت اقناع یا عدم اقناع نمایندگان تاکید شده است که در نهایت اعضای کمیسیون با این طرح مخالفت کردند.


انتهای پیام/۴۱۲۹/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته