دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز عملیات باروری ابرها در کشور

رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها از شروع عملیات باروری ابرها از دی‌ماه خبر داد و گفت: در سال آبی جاری عملیات باروری ابرها در 5 استان اجرایی می‌شود.
کد خبر : 61976

مهدی جوادیان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه باروری ابرها بر اساس سال آبی شکل گرفته و هر ساله از دی‌ماه تا اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود، افزود: در پرونده شمال غرب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمانشاه و در پرونده زاگرس استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری تحت پوشش عملیات باروری قرار می‌گیرند.


وی تصریح کرد: در صورتی که در استان‌های فارس و یزد نیز شرایط جوی مساعد بوده و هواپیماها نیز فرصت پرواز داشته باشند، عملیات باروری ابرها در این استان‌‌ها نیز انجام خواهد شد.


جوادیان‌زاده با تاکید بر اینکه برای باروری ابرها به شدت با محدودیت اعتباری مواجه هستیم، بیان کرد: هر سورتی پرواز 150 میلیون تومان هزینه نیازمند است که ما برای آن کمبود اعتبار داریم.


رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها بیان کرد: امسال برای باروری ابرها 3 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که از این میزان تنها حدود 400 میلیون تومان تخصیص داده شده است.


وی خاطر نشان کرد: اکنون منتظر ارائه مجوز به هواپیماهایمان هستیم و فعلا در سال آبی جدید باروری ابرها را نداشتیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته