دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1400 - 16:37
آیت‌الله دژکام مطرح کرد؛

واگذاری مرکزیت برخی رشته‌های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان خارجی به دانشگاه آزاد شیراز

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در دیدار معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید با حمایت مسئولان دانشگاه، از جاذبه‌های گردشگری شیراز در راستای جذب دانشجوی غیرایرانی استفاده شود.
کد خبر : 619115
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی با بیان سابقه علمی شهر شیراز بیان کرد: شهر شیراز با گذشته‌ای که داشته همیشه برای افرادی که چهره‌های برازنده علمی در ماوراءالنهر تا هند بودند، به‌عنوان مقصد مطرح بوده که ریشه این ارتباطات را باید در اشتراکات گسترده فرهنگی و تمدنی کشورهای دیگر با شهر شیراز جست‌وجو کرد.




بیشتر بخوانید:


بازدید معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی از امکانات آزمایشگاهی و مراکز تحقیقاتی واحد شیراز




وی وجود جاذبه حرم مطهر شاهچراغ و سایر جاذبه‌های گردشگری موجود در شیراز را موجب تقویت علاقه دانشجویان به‌ویژه دانشجویان کشورهای حوزه خلیج‌فارس به تحصیل در این شهر برشمرد و اظهار کرد: باید فعالیت‌های بیشتری شود تا این جاذبه‌ها را که به‌طور طبیعی در شیراز وجود دارد، با ظرفیت‌های منطبق با چارچوب‌های نظام تقویت کنیم و بر اثر آن رشد چشمگیر دانشجویان خارجی را شاهد باشیم.


نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: این فرایند بدون ایجاد باری بر دوش دستگاه دیپلماسی کشور موجب تقویت روابط با کشورهای نیز خواهد شد.


امام جمعه شیراز با تأکید بر راه‌اندازی گردشگری حلال در کشور خاطرنشان کرد: آینده مربوط به گردشگری حلال است، در دنیای امروز گردشگری حلال به یک نشان تبدیل شده و این نشانگر توانایی مالی مسلمانان جهان است که مایل هستند در کنار گردشگری به حفظ ارزش‌های خودشان هم بپردازند.


وی به ظرفیت‌های موجود در استان فارس و شهر شیراز اشاره کرد و ادامه داد: این ظرفیت قوی جذب دانشجویان اکنون در شیراز وجود دارد و امیدواریم با حمایت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، مرکزیت برخی رشته‌ها به‌ویژه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد شیراز ایجاد شود.


واگذاری مرکزیت برخی رشته‌های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان خارجی به دانشگاه آزاد شیراز


ظرفیت افزایش تعداد دانشجویان غیرایرانی در استان فارس وجود دارد


معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی نیز عنوان کرد: با توجه به بازدید انجام‌شده از واحدهای شیراز و مرودشت، ظرفیت افزایش تعداد دانشجویان غیرایرانی در این استان وجود دارد، به‌ویژه می‌توان از قابلیت‌ها و امکانات موجود در مجموعه علوم و تحقیقات سابق فارس برای راه‌اندازی یک مرکز بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی در فارس با نشان علوم و تحقیقات استفاده کرد.


علاءالدین بروجردی یادآور شد: افزایش جذب دانشجویان غیرایرانی در واحدهای داخل کشور با هدف ارتقای توانمندی علمی این دانشگاه صورت می‌پذیرد و انتظار ما از افزونی حضور دانشجویان غیرایرانی تأثیرگذاری مثبت این حضور در جذب دانشجویان و به تبع آن افزایش توان مالی واحدهای دانشگاهی است.


وی رشد پنج برابری تعداد دانشجویان غیرایرانی شاغل به تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور را نشانه مطلوبیت کیفیت علمی این دانشگاه دانست و اضافه کرد: اکنون بالغ بر ۱۸ هزار دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه حضور دارند که اکثر آنها از شیعیان کشورهای اسلامی هستند.


واگذاری مرکزیت برخی رشته‌های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان خارجی به دانشگاه آزاد شیراز


راه‌اندازی قریب‌الوقوع دانشکده فنی و مهندسی در بغداد


معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعاملات انجام‌شده با کشورهای اسلامی از راه‌اندازی قریب‌الوقوع دانشکده فنی و مهندسی در بغداد خبر داد و متذکر شد: در اقلیم کردستان نیز موافقت برهم صالح را برای راه‌اندازی شعبه‌ای از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرده‌ایم.


بروجردی آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای راه‌اندازی واحد در کشور سوریه را نیز اعلام و تأکید کرد: در سفر هفته آینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ملاقاتی توسط وی با رئیس هیئت امنای دانشگاه و همچنین با رئیس دانشگاه صورت خواهد پذیرفت تا مقدمات این راه‌اندازی فراهم شود.


وی از فعال‌بودن واحد یمن این دانشگاه با وجود شرایط جنگی این کشور خبر داد و اذعان کرد: اکنون سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در بخش بین‌الملل حضور حداکثری در کشورهای مختلف جهان به‌ویژه در کشورهای اسلامی است، به‌گونه‌ای که در کشورهای افغانستان و ازبکستان و تاجیکستان در حال رایزنی برای ایجاد واحد دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.


انتهای پیام/۴۱۰۳/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته