تشکیل گروههای دانشجویی برای رفع اشکال کیفیت آموزش مجازی را افزایش داد
سید صالح اعتمادی در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره تجربه آموزش دانشجویان در زمان کرونا، گفت: در پساکرونا از بسترهای آموزش مجازی بهعنوان ابزار کمکآموزشی استفاده کرده که باعث آمادگی لازم در این بحران شد. در زمان شیوع ویروس همهگیر کرونا و مجازی شدن آموزشها در ابتدای تمام کلاسها با دانشجویان صحبت کرده تا با آنها ارتباط برقرار کنم.
وی افزود: از همه دانشجویان درخواست میکنم که در طول کلاس درسی دوربین خود را روشن نگه دارند تا از چهره و میمیک صورت آنها متوجه شوم مبحث تدریسی به چه اندازه نیاز به توضیح دارد. در برخی از کلاسها دانشجویان زیر نظر من گروههای ۳ تا ۵ نفری تشکیل داده و هفتهای یک ساعت برای رفع اشکال و کارگروهی وقت میگذارند، این مکانیزم بسیار موثری برای بهبود کیفیت آموزش بوده است.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دانشجویان جدیدالورود با محیط دانشگاهی آشنایی ندارند، خاطرنشان کرد: از دانشجویان ورودی جدید خواسته شد با حداقل ۳ نفر از فارغالتحصیلان موفق دانشکده در داخل یا خارج کشور تماس صوتی و تصویری برقرار کرده و با عوامل موفقیت آنها آشنا شوند.
اعتمادی با بیان اینکه دانشجویان با فضای مجازی و زیرساختهای آن آشنایی نداشتند با شیوع ویروس همهگیر کرونا به ناچار وارد این فضا شده و بهتدریج با این شرایط بحرانی سازگار شدند، گفت: در این میان دانشجویان بااستعدادی بودهاند که به دلیل برخی مسائل شخصی، فرهنگی، سختافزاری و غیره نتوانستند خود را با محیط مجازی وفق دهند و با وجود همه تلاشها کیفیت آموزش برای آنها قابل قبول نبوده است.
انتهای پیام/۱۱۰/پ
انتهای پیام/