دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1400 - 16:45
محجوب:

گفتمان‌سازی لازمه اجرای صحیح شئون فرهنگی در دانشگاه است

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: اجرای صحیح موضوع آراستگی و شئون فرهنگی اجتماعی در محیط دانشگاه مستلزم گفتمان‌سازی در مجموعه دانشگاه است.
کد خبر : 618511
سيد جواد محجوب



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بجنورد، سیدجواد محجوب در کارگاه آموزشی تبیین شیوه‌های اجرایی آیین‌نامه آراستگی و شئون فرهنگی اجتماعی اظهار کرد: با توجه به بازخوانی بخشنامه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه و تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر و توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی به‌صورت زیربنایی و ساختاری نه به شکل ظاهری و گزارش‌دهی و با تاکید مقام معظم رهبری و تلاش مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای رساندن دانشگاه به یک دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی نیاز است که تمام بدنه دانشگاه اعم از استادان، کارکنان و دانشجویان با همت مضاعف برای اجرایی‌کردن شئون فرهنگی، اجتماعی تلاش کنند.(بیشتر بخوانید)


وی بیان کرد: لازمه این کار تبیین درست دستورالعمل و آگاهی‌دادن به دانشجویان، کارکنان و استادان و برگزاری جلسات و کارگاه‌های توجیهی، اقناع‌سازی و تبیین نیاز اساسی و اجرای صحیح آن است.


مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به ضوابط و قوانین پوشش در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی افزود: ضوابط و قوانین پوشش در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی نشان می‌دهد که دانشگاه در جامعه اسلامی باید در این موضوع پیشگام بوده و فعالانه عمل کند.


محجوب اظهار کرد: اجرای صحیح موضوع آراستگی و شئون فرهنگی اجتماعی در محیط دانشگاه مستلزم گفتمان‌سازی در مجموعه دانشگاه است، به‌نحوی که همه ما در دانشگاه از استادان، کارکنان و مسئولان و دانشجویان در تمام عرصه‌های دانشگاه این موضوعات را رعایت کنیم و با یکدیگر گفت‌وگو و در صورت نیاز تذکر و یادآوری کنیم.


وی عنوان کرد: اجرای بخشنامه عفاف و حجاب با همت و مشارکت تمام بخش‌های دانشگاه امکان‌پذیر است و با اقدامات سلبی و انتظامی قطعاً نتیجه‌ای معکوس خواهد داد.


مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: برای بازدهی و اثربخشی بهتر اقدامات معرفتی و تشویقی بر اقدامات سلبی اولویت دارد و می‌توان با برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی با موضوع عفاف و حجاب، مسابقات علمی و فرهنگی، اردوهای فرهنگی مرتبط، سخنرانی و جلسات پرسش و پاسخ و کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد و ... این امر به خوبی در دانشگاه اجرا شود.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/



دانلود فایل

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته