دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1400 - 13:21

یک مرکز آموزش سَلَفی در یمن هدف حمله موشکی انصارالله قرار گرفت

جنبش انصارالله یمن یک مرکز آموزشی سلفیت را در این کشور هدف حمله موشکی قرار داد.
کد خبر : 618182
انصارالله

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، مرکز آموزش سلفیت در منطقه الجوبة واقع در جنوب مأرب مورد حمله هوایی قرار گرفته و بالغ بر ۳۰ نفر کشته و زخمی برجای گذاشته است.


منابع خبری وابسته به ائتلاف سعودی، حمله را بوسیله دو فروند موشک توسط انصارالله دانسته و این جنبش را به دشمنی با اهل سنت محکوم می‌کنند.


از طرفی منابع محلی و مستقل اذعان دارند که حمله توسط جنگنده‌های سعودی و به دلیل اختلاف عربستان با یحیی الحجوری صورت گرفته است.


قابل ذکر است، یحیی الحجوری در بیانیه‌ چند روز پیش، از تمام طلاب مدارس خود بخصوص دارالحدیث العمود خواسته بود که از ورود به درگیری‌ها خودداری کرده و به درس خود مشغول باشند.


مرکز دار الحدیث العمود در شمال منطقه الجوبة در سال ۲۰۱۹ با مدیریت یحیی الحجوری تأسیس شد. الحجوری، شاگرد مقبل هادی الوادعی، مؤسس دارالحدیث دماج در صعده و جانشین او پس از مرگش بود. دارالحدیث دمّاج در سال ۲۰۱۳ توسط انصارالله محاصره و پس از درگیری‌های چند ماهه تخلیه شد. هرچند یحیی الحجوری خاطره خوبی از نیروهای انصارالله ندارد ولی با توجه به بیانیه چند روز گذشته وی، همراهی قبایل منطقه العمود با انصارالله و پیشروی‌های سریع نیروهای صنعاء در این جبهه به نظر می‌رسد حمله به دارالحدیث العمود توسط سعودی و برای ایجاد تنش صورت گرفته باشد.


انتهای پیام/۴۱۰۶/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته