دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرایی توقف طرح مکالمات نامحدود تلفن‌های همراه/ مدیر ارتباطات همراه اول: با طرح‌های جایگزین برمی‌گردیم

با اتمام مهلت اجرای طرح مکالمات نامحدود در آذرماه، اکنون خبر از بررسی برای طرح‌های جایگزین می‌رسد.
کد خبر : 61797

مدیر ارتباطات اپراتور همراه اول در مورد نارضایتی مشترکان در مورد حذف طرح مکالمات نامحدود به خبرنگار گروه اقتصادی آنا گفت: این طرح از سوی سازمان تنظیم مقررات حذف شده است و البته قرار نبود یک تعرفه دائمی باشد.


سعید عسگری با تاکید بر اینکه هر طرحی یک بازه زمانی مشخصی دارد، افزود: طرح مکالمه‌های ارزان طبق قرار قبلی دائمی نبوده و بازه زمانی آن ماهیانه محاسبه شده است.


وی با بیان اینکه راهکارهای جایگزین این طرح از سوی اپراتور همراه اول در حال بررسی است، ادامه داد: باید ببینیم با مواردی که مد نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، چه طرحی از لحاظ قانونی را می‌توان عملیاتی کرد که البته این اتفاق زمان‌بر است.


مدیر ارتباطات اپراتور همراه اول در مورد اینکه آیا سازمان تظیم مقررات مجاب به عقب کشیدن از مواضع خود خواهد شد یا نه پاسخ داد: در مورد مواضع آنها اظهار نظر نمی‌کنم.


پیش‌تر از سوی سازمان تنظیم مقررات به ارزان‌تر بودن تماس‌های بین اپراتور همراه اول و مخابرات انتقاد شده و این طرح ضد رقابتی خوانده شده بود چرا که همراه اول از امکان ارائه این طرح به 90 میلیون مشترک تلفن ثابت و همراه برخوردار است در حالیکه اپراتورهای دوم تنها امکان مکالمه با 25 میلیون و اپراتور سوم با 5 میلیون مشترک را دارند.


مدیر ارتباطات اپراتور همراه اول در واکنش به این مطلب گفت: اپراتور همراه اول و مخابرات ایران در قالب یک پروانه خدمات خود را عرضه می‌کند و همراه اول نیز مانند هر اپراتور دیگری تعرفه‌های مشخص و رسمی دارد. از طرفی چون به اپراتورهای دیگر سهم درآمدی می‌دهیم بنابراین تماس بیرون شبکه کمی هزینه بیشتری دارد.


عسگری ادامه داد: این مسئله پیش‌تر عنوان شد اما چون مخابرات ایران و همراه اول در قالب یک پروانه فعالیت می‌کنند، ایراد وارد شده موضوعیت نداشت.


وی در مورد اینکه آیا طرح‌های تشویقی اینترنت هم ممکن است به چنین سرنوشتی دچار شوند؟ بیان کرد: تاکنون چیزی به ما ابلاغ نشده است.


مهلت اجرای طرح مکالمات نامحدود، که از سوی سه اپراتور تلفن همراه با نام‌های مختلفی چون «کد شگفتی‌ها، هدفت را بزن و دکا» برای مشترکان عرضه می‌شد، در پایان آذر ماه به اتمام رسید.


اکنون ایرانسل با طرح‌های مختلف مانند بسته ترکیبی دو هزارتایی در جشنواره زمستان 94 و رایتل با طرح‌های مختلف دکا به نوعی فعالیت رقابتی خود را ادامه می‌دهند و همراه‌اول در حال بررسی راه‌های قانونی برای طرح‌های جایگزین است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته