چرا اپراتورهای تلفن همراه بادکنک باد میکنند؟
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی در مصلی میزبان ناشران، نویسندگان و کتاب دوستان بود که مهمانانی از جنس غیر کتابی نیز در آن حضور داشتند. به غیر از غرفههای غذا و صنایع دستی، اپراتورهای تلفن همراه در فضای پیرامونی نمایشگاه غرفههای بزرگی را به خود اختصاص داده بودند تا سیم کارت، بستههای اینترنتی و سایر اقلام خود را به فروش برسانند.
اما مردم به جای خرید سیم کارتها بیشتر برای دریافت بادکنک به این غرفهها مراجعه میکردند تا جایی که تراکم جمعیت برای بادکنک گرفتن به صفهای طولانی میانجامید که مشابه آن در مقابل غرفه هیچ ناشری مشاهده نشد. در تمامی روزهای نمایشگاه نیز کودکان بادکنک به دست را میشد مشاهده کرد.
یکی از شهروندان میگوید اغلب مردم سیم کارت دارند و بر اساس یک عادت مشخصی بستههای اینترنت خود را تهیه میکنند. به ندرت کسی به غرفهها برای خرید این اقلام مراجعه میکند و این نوع از تخفیفات چندان مورد اطمینان نیست.
این شهروند اضافه کرد: در مقابل برای سرگرمی بچهها ایستادیم و از غرفه داران بادکنک گرفتیم.
** تبلیغ غیرفرهنگی در رویداد فرهنگی
یکی دیگر از شهروندان در پاسخ به اینکه آیا به عقیده شما بادکنک دادن اپراتور تلفن همراه یک اقدام فرهنگی در نمایشگاه بینالمللی است، میخندد و میگوید حتی ارتباطش را به نمایشگاه کتاب نمیدانم و فکر میکنم چون مردم زیادی به نمایشگاه مراجعه میکنند، اپراتورها هم غرفه زدهاند.
شهروند دیگری معتقد است قبلاً در نمایشگاهها اقلام بسیاری به شهروندان هدیه میشد و حتی ناشران لیست کتابهای خود را ارائه میکردند اما در کل نمایشگاه فقط همین اپراتورها بادکنک میدهند و چرا نباید برای دلخوشی بچهها گرفت؟
این اظهارات در وضعیتی مطرح میشود که بسیاری از ناشران به ویژه ناشران دیجیتال که از جنس و خانواده اقلام غیر چاپی و اینترنتی هستند از جانمایی خود در نمایشگاه گلهمند بودند. و در مقابل، در معرض دید بودن اپراتورهایی که فقط توانستند با بادکنک و قرعه کشی نسبت به تبلیغ خود همت کنند و از شیوههای دیگر که میتوانست رنگ و بوی فرهنگیتری داشته باشد، استفاده نکردند، قابل توجه است.
انتهای پیام/