دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

کمبود هزار نیروی آتش نشان در شهرداری تهران

علیرضا نادعلی گفت: در حال حاضر سازمان آتش نشانی ۵ هزار ۲۵۳ نیروی عملیاتی دارد این در حالی است که باید تعداد نیروها بیش از ۶ هزار نفر باشد.
کد خبر : 617868
علیرضا نادعلی،



به گزارش خبرنگار شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، علیرضا نادعلی در جلسه امروز (یکشنبه ۹ آبان) شورای شهر تهران طی تذکری نسبت به کمبود نیروی انسانی در شهرداری تهران انتقاد کرد و اظهار کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران روزانه حدود ۳۰۰ عملیات(حریق و حادثه) در پایتخت انجام می دهد. یکی از مشکلات اساسی سازمان آتش نشانی کمبود نیروی انسانی است.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۳۳ ایستگاه آتش نشانی در تهران وجود دارد و باید به طور متوسط در هر ایستگاه ۴۵ نیروی عملیاتی حضور داشته باشند در حال حاضر در هر ایستگاه حدود ۳۱ نفر حضور دارند.


سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در حال حاضر ۵ هزار و ۲۵۳ نیروی عملیاتی دارد این در حالی است که باید این سازمان بیش از ۶ هزار نیرو داشته باشد.


به گفته نادعلی، در سال ۱۳۹۵ سازمان آتش نشانی با ۱۲۰ ایستگاه ۵ هزار و ۲۳۴ نیرو داشته و در سال ۱۴۰۰ با ۱۳۳ ایستگاه ۵ هزار و ۲۵۳ نیرو دارد. با وجود توسعه ایستگاه تعداد کمی نیرو جذب شده و تعدادی از نیروها هم بازنشسته شده‌اند.


عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در ۵ سال آینده تعداد زیادی از نیروهای آتش نشانی بازنشسته می شوند و حتما باید تعدادی نیرو جایگزین این افراد شوند تامشکلی در روند خدمت رسانی به مردم ایجاد نشود.


وی در ادامه گفت: مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران طی نامه ای به شهردار وقت تهران (حناچی) خواستار جذب نیروی انسانی شد و تاکید بر کمبود نیروی انسانی کرد و در آن مقطع فقط مجوز ۱۱۶ نیرو داده شده که جوابگوی نیاز سازمان نبود.


نادعلی تصریح کرد: سازمان آتش نشانی ۱۱۶ نیروی جدید(شامل ۱۰۰ مرد و ۱۶ زن که جذب اتش نشان زن برای اولین بار رخ داد) تا یک ماه آینده جذب خواهد کرد که این تعداد پاسخگوی کمبود نیروی انسانی نیست.


وی از شهردار تهران خواست که در این دوره مدیریت شهری برنامه ریزی کنند تا این کمبود حداقل هزار نیروی انسانی برای آتش نشانی برطرف شود.


انتهای پیام/۴۱۶۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته