دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1394 - 10:40

قالیباف: ایمنی تهران در 10 سال دو برابر شده است

شهردار تهران با گرامیداشت روز آتش‌نشانی گفت: ایمنی شهر تهران از نظر تجهیزات و امکانات نسبت به 10 سال گذشته دو برابر شده است.
کد خبر : 41171

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد باقر قالیباف روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید آتش نشانی پایتخت افزود: در این مدت تعداد ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از 75 ایستگاه به 120 ایستگاه افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه به همین تعداد نیروی انسانی نیز دو برابر شده خاطر نشان کرد: آنچه در طرح جامع شهر تهران در زمینه خدمات ایمنی مورد نظر بود تحقق یافته است.


قالیباف تصریح کرد: خودروها و تجهیزات آتش نشانی نو شده اما هنوز در برخی تجهیزات خاص نیازمند سرمایه گذاری هستیم.


وی با اشاره به اینکه در بخش کمی اقدام خوبی صورت گرفته است گفت: شهر تهران نیازمند تکمیل حلقه هوایی در بحث خدمات ایمنی است.


شهردار تهران با تاکید بر اهمیت آموزش نیروی انسانی گفت: مساله ارتقای آموزش نیروی انسانی، ارتباطات، دقت در اجرای ماموریت‌ها، افزایش نظم و انضباط، به حداقل رسیدن اشکلات شهری و استفاده از تجربیات مفید سایر کشورها باید مورد توجه جدی مسئولان این حوزه قرار گیرد.


وی در ادامه سازمان آتش نشانی را به عنوان عالی‌ترین سازمانی که مسئولیت اجتماعی را پذیرفته توصیف کرد و افزود: کارکنان این سازمان نسبت به سایر سازمان‌ها مسئولیت‌پذیری اجتماعی بیشتری داشته و همه ما وظیفه داریم این موضوع را در جامعه نهادینه کنیم.


قالیباف مصداق عینی این مسئولیت‌پذیری را شهید امید عباسی و ده‌ها همسنگر دیگر وی که در این راه جان باخته‌اند ذکر کرد و افزود: باید این موضوع در حافظه مردم ثبت و حفظ شود چرا که بر روحیه آتش نشانان و همراهی مردم با آنان بسیار تاثیر گذار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته