دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1400 - 18:40
در دانشگاه آزاد اسلامی:

رویداد ملی حل مسئله شروع شده است

حرکت جدی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت مرزهای علم و دانش، فناوری‌های نوین و دانشگاه حل مسئله، کارآفرین و فناورانه شروع شده و فرآیندی رو به رشد دارد.
کد خبر : 617755
دانشگاه آزاد اسلامی رشت



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، این دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه حل مسئله باید متخصصانی با استعداد، خلاق، نوآور و انقلابی تربیت کند و با پویایی و نشاط خود نشان بدهد که در کنار جامعه و مردم است و می‌تواند مسائل کشور را به وسیله علم رفع کند؛ شناسایی ظرفیت بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی و سوق دادن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان در قالب طرح پایش آزاد به سمت حل مسائل کشور از اقداماتی است که این دانشگاه عظیم اجتماعی انجام داده است.


احصای چالش‌های مختلف فرهنگی سیاسی اجتماعی و اقتصادی در سطح واحد دانشگاهی، شهرستان، استان و کشور و تدوین برنامه‌های علمی و تخصصی برای حل مسائل آن توسط دانشگاه آزاد اسلامی که با نام پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای شناخته می‌شود، گامی مؤثر در راستای دانشگاه مسئله محور است و می‌تواند این دانشگاه را به نخستین دانشگاه حل مسئله کشور تبدیل کند.


توسعه ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با جامعه و صنعت در چند سال اخیر نشان می‌دهد که گام بلندی در این راستا برداشته است و توانسته تفاهم‌نامه‌های مختلفی با نهادها و سازمان‌های مختلف امضا کند و به تحقق دانشگاه حل مسئله یاری کند. در کنار این اقدامات عمیق، درگیر کردن دانشجویان با حل مساله و الزامات آن و تربیت اجتماعی برای ورود به عرصه واقعی کنش اجتماعی، ضروری می‌نماید. از اینرو به استناد بند ۵۲ اقدامات از راهکنش توانمندسازی، شبکه‌سازی و تقویت و هم‌افزایی پژوهشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های دانشگاه از بسته کاری ارتقاء قابلیت پاسخگویی و حل مساله سند تحول و تعالی دانشگاه، اولین "رویداد ملی حل مسئله: ویژه تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی " در همین مسیر طراحی شده است.


انتهای پیام/4127



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته