سیاستگذاری آموزشی باید بر اساس تحول در مشاغل آینده باشد
ابراهیم صالحیعمران در گفتوگو با خبرگزاری آنا، در تشریح ارزیابی آیندهنگری در آموزشهای مهارتی، خاطر نشان کرد: سیاستگذاری آموزشی باید بر اساس مشتریمحوری و تحول در مشاغل آینده باشد.
وی افزود: بحث آیندهنگری در آموزشهای مهارتی بسیار مهم است و این آموزشها باید انعطاف پذیر بوده و ثابت، بدون تغییر و بر یک نوع خاص نباشد. دنیا بر اساس اصول ثابت پیش نرفته و تغییر کرده و همه چیز مبتنی بر نیاز مشتری بوده و خواه ناخواه در آموزش عالی نیز همین مسئله رخ داده و آیندهپژوهی کلید کار است.
رئیس دانشگاه فنیوحرفهای کشور اظهار کرد: باید آموزش های متفاوت و جدید ایجاد شود زیرا بسیاری از مشاغل در سالهای آینده محو می شوند و شغلهای جدید ایجاد میشود. تحقیق و راهاندازی ۵۰ رشته جدید بر اساس نیاز جامعه که باید مورد توجه دانشگاه فنی و حرفه ای باشد در دستور کار قرار گرفته و اگر سیاستگذاری آموزشی مبتنی بر آیندهپژوهی ویژگیهای تحولات مشاغل آتی نباشد، بازنده میشویم.
صالحیعمران با اشاره به اینکه سیاستگذاری آموزش عالی کشور نیاز به سرمایهگذاری دارد، عنوان کرد: اگر آموزش نظری به شیوه فعلی را تعطیل کنیم به بیراهه نرفتهایم و باید در ساماندهی و آمایش آموزش عالی مبتنی بر نیازهای جامعه و رویکرد مهارتی، برنامه درسی مبتنی بر اشتغالپذیری ایجاد شود.
انتهای پیام/۴۱۶۷/
انتهای پیام/