گردشگری «موتور جدید» توسعه اقتصادی چین
به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا سرمایهگذاری در بخش توریسم در چین سال 2015 برای اولین بار در تاریخ به 1 تریلیون یوان (152 میلیارد دلار آمریکا) رسید و رشدی 42 درصدی نسبت به سال پیش از آن نشان داد.
این خبر را لی جینزائو، رئیس اداره ملی گردشگری چین روز جمعه اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری شین هوا افزایش شدید سرمایهگذاری با وجود کاهش سرعت در رشد سرمایه گذاری به طور کلی اتفاق افتاده است. در این شرایط، شرکتهایی که به طور مرسوم به بخش گردشگری علاقهای نشان نمیدادند، از این فرصت به نحو احسن بهره جستهاند.
سه غول اینترنت کشور چین (بایدو، Alibaba و Tencent) در مجموع 16 میلیارد یوان در سال 2015 در صنعت گردشگری آن کشور وارد کردهاند و گروه دالیان واندا که در بخش سرگرمی کار میکند، بیش از 700 میلیارد یوان به کسبوکار سفر و پروژههای فرهنگی اختصاص داده است.
اداره گردشگری چین تخمین میزند که سرمایهگذاری مستقیم در بخش گردشگری در آن کشور در سه سال آینده از 3 تریلیون یوان فراتر خواهد رفت.
در کنار افزایش سرمایهگذاری، سفرهای گردشگران نیز در سال 2015 افزایش یافته است. آمارها نشان میدهد که شهروندان چینی در سال گذشته میلادی 4 میلیارد سفر داخلی و 120 میلیون سفر به خارج از آن کشور داشتهاند و از این لحاظ، چین رتبه اول را در سطح جهان داشته است.
به گفته لی جینزائو گردشگری تبدیل به «موتور جدید» رشد اقتصادی چین شده است. شورای جهانی سفر و گردشگری تخمین زده است که امسال گردشگری در چین 10.1 درصد تولید ناخالص داخلی کشور چین را به خود اختصاص خواهد داد و از این لحاظ از بخشهایی مانند بانکداری، آموزش و پرورش و خودروسازی فراتر خواهد رفت.
انتهای پیام/