انتخاب وزیر اصلح برای آموزش و پرورش ضروریترین اقدام در راستای تحول در نظام آموزشی است
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاههای فرهنگیان کشور در نامهای به آیتالله رئیسی، رئیسجمهور نوشتند: انتخاب وزیر اصلح برای وزارتخانه آموزشوپرورش اولین و ضروریترین اقدام جهت تحول در نظام آموزشی کشور است و بیتوجهی به جناحبندیها و توصیههای افراد دارای نفوذ و ذیصلاح، بررسی دقیق سابقه و تواناییهای وزیر پیشنهادی و سنجیدن میزان پایبندی وی به فرمایشات رهبری و رهنمودهای ایشان در حوزه تعلیم و تربیت حداقل انتظاری است که از حضرتعالی و گروه نزدیکان شما داریم.
این نامه به شرح زیر است:
«آموزشوپرورش، زیرساخت اصلی سعادت یک ملت و پیشرفت یک کشور و در جمهوری اسلامی حرکت به سمت آرمانهاست؛ ما نمیتوانیم آموزشوپرورش را مثل یک اداره معمولی و در ردیف ادارات دیگر نگاه کنیم. آموزشوپرورش فرصت گرانبهای ۱۲ سالهای برای تعلیم و تربیت و انتقال ارزشها و آرمانهای ملی و انقلابی در اختیار دارد که هیچ دستگاهی این فرصت را ندارد.»
مقام معظم رهبری
با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) احتراماً به استحضار میرساند برحسب وظیفه و دغدغه، جمعی از دانشجویان فعال در عرصه تعلیم و تربیت، نکاتی چند در خصوص مسائل این حوزه را در این برهه زمانی که نامهای مختلفی برای وزارت دستگاه مهم و بحرانزدهی آموزشوپرورش شنیده میشود، به سمع و نظر شما میرسانند.
آموزشوپرورش سالهاست که مورد بیمهری دولتمردان و مسئولین قرارگرفته است و بهطوریکه گویی در سالهای اخیر این وزارتخانه مدیریت نشده است! کیفیت و کمیت نیروی انسانی و دیگر بخشهای آنکه شاکله اصلی آن را تشکیل میدهند هرساله رو به کاهش است. تصمیمات حضرتعالی و بهخصوص معرفی وزیر پیشنهادی که مستقیماً درروند سیاستگذاریهای وزارتخانه تأثیر میگذارد از اهمیت بالایی برای کشور در تمامی ابعاد و علیالخصوص نهاد تعلیم و تربیت برخوردار است. چنانچه دولت فعلی نتواند برای وضعیت آشفته آموزشوپرورش پاسخ منطقی ارائه بدهد، شاهد فروپاشی دستگاه تعلیم و تربیت رسمی کشور خواهیم بود.
انتخاب وزیر اصلح برای این وزارتخانه اولین و ضروریترین اقدام جهت تحول در نظام آموزشی کشور است که این مسئله بهشدت مورد مطالبه و تأکید رهبری عزیز نیز هست. از طرفی گزینههایی که در مجامع سیاسی برای این کرسی مطرح میشوند، فاقد شایستگیها و معیارهای لازم برای این مسئولیت مهم هستند و صرفاً بهواسطه ارتباط با گروهها و قدرتهای سیاسی، جزو گزینههای نهایی برای تصدی وزارتخانه آموزشوپرورش هستند.
بیتوجهی به جناحبندیها و توصیههای افراد دارای نفوذ و ذیصلاح، بررسی دقیق سابقه و تواناییهای وزیر پیشنهادی و سنجیدن میزان پایبندی وی به فرمایشات رهبری و رهنمودهای ایشان در حوزه تعلیم و تربیت حداقل انتظاری است که از حضرتعالی و گروه نزدیکان شما داریم.
از شاخصههای وزیر کارآمد برای آموزشوپرورش علاوه بر تخصص، تعهد، تجربه، انقلابی گری، عدالتخواهی و تحولخواهی انتظار میرود گزینه موردنظر دارای ایده کلان برای برونرفت از وضعیت فعلی و فردی چالش پذیر باشد.
به مسئله تحول بنیادین در نظام آموزش کشور توجه ویژه داشته باشد و برای اجرایی شدن اسناد بالادستی این حوزه در اولویت برنامههایشان باشد.
به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که طبق سخنان مقام معظم رهبری مرکز ثقل نظام آموزشی کشور هستند نگاه ویژه داشته باشد و توسعه کمی و کیفی این دانشگاهها که بهعنوان تنها مسیر جذب معلم شناختهشدهاند را در اولویت قرار دهد.
توجه شود وزیر پیشنهادی در سمتهای قبلی خود چه رویکردی نسبت به تحول در حوزه تعلیم و تربیت داشته و چه گامهایی درزمینهٔ پیش برد اهداف کلان آموزشی کشور برداشته است. سابقه مدیریتی کلان و توانایی مقابله با بحرانهای به وجود آمده در این وزارتخانه را داشته باشد و همچنین برنامه مدون ۴ ساله برای پیشبرد اهداف خود و اشرافیت کامل نسبت به موضوعات و نظام مسائل آموزش و پروش کشور داشته باشد.
امید است شما و گروه همراه که در امر انتخاب وزیر به شما کمک میکنند بهدوراز سیاست زدگی و توصیههای غیر کارشناسانه و بیتوجه به دخالتهای افراد فرصتطلب که مسائل مربوط به حوزه تعلیم و تربیت جایی در نظام فکریشان ندارد، وزیر مناسب و اصلح برای این وزارتخانه مهم کشور را انتخاب کنید.
وسلام علی من اتبع الهدی
تشکلهای امضاکننده:
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گلستان
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قم
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گیلان
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان لرستان
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس
انتهای پیام/۴۱۶۷/
انتهای پیام/