دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1400 - 21:16
معتمدی:

حوزه علوم انسانی باید در خدمت نظام اجتماعی نقش‌آفرینی کند

سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبائی گفت: حوزه علوم انسانی باید در خدمت نظام اجتماعی نقش‌آفرینی کند.
کد خبر : 614319
معتمدی



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عبدالله معتمدی، سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم تودیع و معارفه این دانشگاه که بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۱ مهرماه برگزار شد، گفت: نسل اول دانشگاه‌ها وظیفه انتقال مفاهیم آموزشی به دانشجویان را داشته‌اند، نسل دوم بحث پژوهش نیز به آن اضافه شد، نسل سوم فناوری و نوآوری و در نسل چهارم تجاری‌سازی مطرح شدند.


وی افزود: مقام معظم رهبری تعریفی از دانشگاه ارائه کردند که کارخانه انسان‌سازی، مبدا تحولات و مقدرات یک جامعه است، باید تربیت کننده جوانان متدین، انقلابی، پرانگیزه و با اخلاق باشد که این فرمایش شعار نبوده و در واقع افق‌هایی هستند که جامعه دانشگاهی باید نسبت به آن‌ها حساس بوده و به سمت تحقق آن حرکت کنند.

معتمدی خاطرنشان کرد: باید چشم‌انداز تحولی برای دانشگاه‌ها مشخص شود که در یک افق تعیین شده از نقطه‌ای به نقطه دیگر رسید، بیانیه گام دوم، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اسناد حرکت تحولی را ایجاد می‌کنند، باید به دنبال یک تحول راهبردی باشیم که چشم‌انداز آن را خود تعیین می‌کنیم.


وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات دانشگاه‌ها در حوزه پایان‌نامه و رساله‌ها است، بیان کرد: مقالات دانشگاهی روی موضوعاتی تمرکز دارد که قابل استفاده نیستند. امروز دانشگاه‌ها پتانسیل آن‌ را دارند که به ترسیم‌سازی کمک کنند، حوزه علوم انسانی باید در خدمت نظام اجتماعی نقش‌آفرینی کند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته