دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در یک برنامه رادیویی اعلام شد؛

واکسن ایرانی-کوبایی با ایمنی بالا حتی برای کودکان قابل استفاده است

رئیس مؤسسه انستیتو پاستور ایران در گفت‌وگو با رادیو پیام درباره واکسن تولیدی این مؤسسه توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر : 614223
رادیو

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، علیرضا بیگلری، رئیس مؤسسه انستیتو پاستور ایران، در گفت‌وگو با رادیو پیام درباره واکسن کووید ۱۹ این موسسه توضیح داد: انستیتو پاستور به‌عنوان قدیمی‌ترین مؤسسه تولید واکسن در کشور توانسته واکسن کووید ۱۹ را با همکاری انستیتوی کوبایی تولید کند.


وی افزود: این واکسن کارآزمایی فاز ۳ را با شرکت ۶۸ هزار نفر داوطلب در ۲ کشور ایران و کوبا به اتمام رسانده و نتایج حاصل‌آمده نشان می‌دهد که این واکسن می‌تواند کارایی و اثر بخشی بالا و عوارض پایین داشته باشد.


بیگلری در ادامه درباره ویژگی‌های این واکسن گفت: از ویژگی‌های این واکسن می‌توان گفت که تنها واکسن نوترکیب و پروتئینی در دنیاست که کارایی بالا دارد و تنها واکسن کووید ۱۹ است که دُز یادآور یا بوستر آن هم تولید شده است.


وی توضیح داد: کارآزمایی بالینی آن در ۸ شهر و بر روی۲۴ هزار داوطلب انجام شد و مشخص شد که این واکسن ۹۹ درصد آنتی‌بادی در بدن تولید می کند و در ۹۲ درصد از موارد از بستری شدن و بیماری شدید جلوگیری می‌کند. رئیس انستیتو پاستور بیان کرد: همچنین در ۷۰ درصد از موارد، شاهد ابتلا به بیماری حتی از نوع خفیف آن نخواهیم بود.


بیگلری خاطر نشان کرد: این واکسن در کودکان و در رده سنی ۲ تا ۱۸ سال می‌تواند به عنوان یک واکسن کاملاً موثر با عوارض کم مورد استفاده قرار بگیرد که خبر خوبی برای خانواده‌های ایرانی است.


وی در پایان گفت: اعتماد خوبی به واکسن‌های ایرانی از جمله واکسن های ساخته انستیتو پاستور وجود دارد و بسیاری از نوزادان ایرانی پیش از آنکه طعم شیر مادر را بچشند، واکسن‌های این مرکز را دریافت کردند و حالا هم برای ریشه‌کنی این بیماری و جلوگیری از ابتلا به کرونا می‌توانند واکسنی از واکسن‌های این مرکز را برای کودکانشان استفاده کنند.


این واکسن در کودکان در ۲ دُز استفاده می شود و نیازی به دُز یادآور ندارد.


انتهای پیام/۴۱۰۴/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته