دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1394 - 15:39

تدریس زیست شناسی در مدارس باید تغییر یابد

رئیس گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عنوان کرد:باید بتوانیم در تدریس زیست شناسی تغییراتی ایجاد کنیم تا در ترویج زیست فناوری نیز موفق شویم، چرا که زیست شناسی پایه زیست فناوری است.
کد خبر : 61400

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر سیدی،در جلسه شورای راهبری زیست فناوری پژوهش ­سراهای دانش آموزی شهر تهران، اظهار کرد: مشکل ما در آموزش و ترویج فناوری­‌های نوین و به خصوص زیست فناوری ساده سازی مفاهیم پیچیده علمی است. در بحث زیست فناوری به خصوص ترویج آن دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم. ترویج نوعی تدریس است که با هنر آمیخته است، ما یا هنرمندیم که توان آموزش نداریم و یا آموزگاریم و هنرمند نیستیم.


وی افزود: به هم آمیختگی این دو مساله با هم سبب ترویج هر مساله‌ای می شود. ترویج به صورت فیلم، انیمیشن و یا سخنرانی یا کتاب صورت می‌گیرد، که ستاد توسعه زیست فناوری سعی دارد تا از همه امکانات موجود در جهت آموزش عموم مردم با کاربردها و اهمیت بسیار زیاد زیست­ فناوری در کشور و جهان استفاده کند.


سیدی در ادامه بیان کرد: ساده سازی به درجه علمی بالایی نیاز ندارد، بلکه باید به درجه‌ای از بلوغ رسید تا با ممزوج کردن علم و هنر بتوان مساله‌ای را ساده کرد، که این ساده سازی سبب ترویج می‌شود.


وی افزود: ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به خصوص در ستاد توسعه زیست فناوری به صورت یک کاتالیزور و حامی در این خصوص فعالیت می‌کنیم. در مواردی، از برخی از منابع و تلاش‌های خودمان استفاده می‌کنیم اما چارچوب اصلی آموزش و پرورش است. ما درصددیم که با کمک آموزش و پرورش تغییراتی در کتاب‌های درسی با استفاده از سیستم‌های درسی نوین و روز دنیا ایجاد کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته