دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1400 - 21:32
دبیر:

با این مدال‌ها تازه اول راه هستیم

هنوز خیلی از باشگاه‌های رده‌های پایه بسته استرئیس فدراسیون کشتی گفت: واقعیت این است که ما اول راه هستیم و تازه کارمان شروع شده است و باید قبول کنیم که از روس و آمریکا عقب هستیم.
کد خبر : 613474
علیرضا دبیر



به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، علیرضا دبیر پس از موفقیت تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در مسابقات جهانی نروژ گفت: به همه هم‌وطنان عزیزم این موفقیت‌ها را تبریک می‌گویم و امیدوارم که از این کشتی‌ها لذت برده باشند. هر چه رقم خورده لطف خدا بوده است.


رئیس فدراسیون کشتی در مورد دلایل رقم خوردن این موفقیت‌ها گفت: از دو سال پیش این دغدغه را داشتم که کشتی به دهه ۷۰ برگردد و بتوانیم به این موفقیت‌ها برسیم. با لطف خدا و محبت مردم و تلاش کشتی گیران و کادر فنی به این مهم رسیدیم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.


دبیر با اشاره به مشکلاتی که سد راه کشتی بوده خاطرنشان کرد: کشتی گیران ما در دو سال گذشته سختی‌های زیادی کشیدند. اردوهای بلندمدت با شرایط خاص و بیماری کرونا که همه را اذیت کرد. با این حال از سرمربیان دو تیم محمد بنا و پژمان درستکار، همکارانم در فدراسیون، مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم.


رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: واقعیت این است که ما اول راه هستیم و تازه کارمان شروع شده است و باید قبول کنیم که از روس و آمریکا عقب هستیم در کشتی آزاد. در فرنگی البته ما اول دنیا هستیم.


وی ادامه داد: در کشتی فرنگی یک اتفاق باعث شد که اول نشویم. واقعیت این است که ما در آزاد سوم جهان هستیم. فرنگی در رده یازدهم دنیا بودیم اما الان به این مرحله رسیده‌ایم. من کارشناس فرنگی نیستم اما این را می‌گویم که الان در دنیا اول هستیم.


علیرضا دبیر تأکید کرد: باز هم می‌گویم که ما اول راه هستیم و هدف اصلی ما المپیک ۲۰۲۲ پاریس است. امیدوارم بتوانیم با برنامه‌ریزی درست و ادامه روند کنونی در المپیک هم به موفقیت برسیم.


رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: مربیگری در کشتی مثل دو امدادی است. از آقای محمدی تشکر می‌کنم اما درستکار از زمانی که آمد روش و تاکتیک‌های خودش را داشت. محمد بنا هم که در کشتی فرنگی استاد است.


علیرضا دبیر در پایان گفت: یادمان نرود که نباید با این مدال‌ها خودمان را گول بزنیم و کار نکنیم. همه کشورها المپیک محور کار می‌کنند. درخواست من از مسئولان ورزش و مدیران کل استان‌ها این است که به باشگاه‌ها رسیدگی بکنند. هنوز خیلی از باشگاه‌های رده‌های پایه بسته است. باشگاه‌ها را باز کنند تا ما بتوانیم برای کشتی استعدادیابی کنیم.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته